Research and Development 1/2011-12/projecten/De OOG

Uit Werkplaats
Ga naar: navigatie, zoeken

Page Break




Bagjoke.jpg

Research and Development 1

Patrick van Bommel
Sjaak Smetsers


 © comments



De OOG

Pieter van Laatum, Simon van Raaij, Max Tijssen



Research and Development 1 2011-12







Pieter van Laatum Bachelor Informatiekunde
 e-mail 

cursuspagina


Simon van Raaij
 e-mail 

cursuspagina

Simon van Raaij.jpg

Max Tijssen Bachelor Informatica
 e-mail 

cursuspagina


Page Break





Sourcecode

Week van 14-05-2012:


Deze week hebben we gewerkt aan het ontwerp document, en hierbij dus ook veel beslissingen gemaakt over onze uiteindelijke app.

Op 16-05-2012 zijn we bij elkaar gekomen om de belangrijke delen van onze app nog eens te bespreken, en nog een paar dingen waar we niet over uit waren kort te sluiten. Hierna is ieder van ons op 17-05-2012 via digitaal contact aan andere delen van het ontwerp document gaan werken.


Over het algemeen zijn we tevreden over deze week, we hebben veel besluiten kunnen maken, vooral ook over de interface van onze app, waar we het allen mee eens zijn. De argumentatie voor onze keuzes over de interface zijn vooral gebaseerd op wat wij als gebruiker zouden verwachten van een dergelijke app.


Ook hebben we besloten volgende week te beginnen aan het maken van ons prototype, en daarmee te kijken waar we tegen aan lopen, en hoe ver we daardoor komen.

Week van 21-05-2012:


Deze week zijn we begonnen aan het ontwikkelen van de app. We hebben de menu's voor het grootste deel werkend, dit was wat lastiger dan we verwachten. We zijn dus nu iets minder ver dan gehoopt, maar dit zou in te halen moeten zijn.

Wat we nu hebben is wel beter geregeld dan we verwacht hadden dus daar zijn we tevreden over, alleen is het jammer dat we hierdoor minder ver zijn met de rest van het werk.

We hebben besloten het systeem dat we voor de menu's gebruiken om iets te selecteren ook toe te passen in het spel zelf, dit zal selectie als het goed is erg precies en een stuk eenvoudiger maken.


Week van 29-05-2012


Deze week hebben we een groot deel van de achterliggende code geschreven en het tekenen van het spel als geheel werkend gekregen. Een probleem waar we tegenaan gelopen zijn bij het tekenen van het speelscherm omdat we tot nu eigenlijk twee opties gevonden hebben.De eerste is dat alle plaatjes inladen waardoor de android out of memory raakt, of we laden plaatjes slechts als ze nodig zijn, maar hierdoor zal de app onbruikbaar traag worden.

We hebben besloten de opbouw van de plaatjes zelf te veranderen, om hiermee de memory benodigdheden te verlagen, en het beste van beide opties te gebruiken.

Daarnaast is er besloten dat er geen lokaal spel meer zal zijn, en dat we ons direct zullen richten op het online spelen, hiervoor hebben we onze server etc al draaiende(al moet hier nog wel aan gewerkt worden). De reden hiervoor is vooral tijdsdruk, er moet nog veel aan de app gebeuren en we besloten dat lokaal meer tijd zou kosten dan dat het waard is.


Week van 05-06-2012: Deze week hebben we het effectief weergeven van plaatjes werkend gekregen, en ook de touch hierbij. Dit heeft gezorgt voor een korte laadtijd, geen geheugen problemen meer en goed werkende touch besturing. Daarnaast zijn we begonnen met het werken aan de server, het heen en weer sturen van gegevens lukt nu voor het grootste deel.

We hebben besloten nu vooral naar de server en gamemanager te kijken, en dit hopelijk werkend te krijgen. Helaas is het niet gelukt om de usability test uit te voeren, dit zullen we zo spoedig mogelijk doen.


Week van 12-06-2012 Deze week is een van onze groepsleden 'verdwenen', we kunnen geen contact meer met hem opnemen. We zijn dus vooral bezig geweest met de schade beperken, proberen al zijn code te verzamelen en betekenis te achterhalen en kijken hoe we nu verder gaan. Wel hebben we de usability test uit kunnen voeren.

We hebben besloten er van uit te gaan alsof het laatste groepslid niet meer terug komt omdat het anders alleen voor meer vertraging kan zorgen.


Week van 18-06-2012 Deze week zijn we bezig geweest met het verder ontwikkelen van de app, problemen kwamen vooral uit het deel code van het groepslid dat weggevallen is ontcijferen en kijken wat er klopt en wat niet. Daarnaast koste ook het werkend krijgen van de server een boel tijd maar is dit wel gelukt. Uiteindelijk hebben we alles voor het grootste deel werkend gekregen en zijn we klaar voor de demonstratie van de app.

Deze week hebben we geen grote beslissingen gemaakt, gewoon doorwerken zoals we het doen.