Research and Development 1/^Archief/2009-2010/13/informatie/network programming
Ik heb wat onderzoek gedaan naar standaard en zelf ontwikkelde server client protocollen en hun vertaling naar een stukje Java/C++ code. In eerste instantie is het heel moeilijk vergelijkbare tutorials te vinden. Zodanig waren de C++ tutorial veel meer in depth over de diepere werking van de verschillende netwerk lagen. Prima achtergrond informatie, maar zo lijkt een dergelijk protocol te realiseren in C++ moeilijker. Er zijn ook andere dingen die voor een Java implementatie werken. We zijn op dit moment bezig met een cursus OO (object oriëntatie) waarbij we natuurlijk terecht kunnen voor technische vragen over Java. Ook zijn er veel online resources voor Java als reference werk zodat we ons meer kunnen richten op het "wat" in plaats van het "hoe".
Ook vereist de c manier van netwerk communicatie wat meer administratieve handelingen die in de papieren kunnen lopen bij de implementatie. Ook is Java meteen X-platform wat nooit weg is. Dit is ook de reden dat Java wat makkelijker is in de omgang wat betreft sockets openen
Wat mij brengt op het documenteren van wat een server-client protocol doet op netwerk niveau. Jij als programmeur merkt daar nauwelijks meer iets van. Het enige wat je doet is een socket openen (een netwerk poort) en daar gegevens over gooien. Verder zijn er wel keuzes te maken wat voor poort je kiest en het beste werkt. In jouw situatie. Maar daar merk je verder niets meer van in de rest van je implementatie
Het echt moeilijke zit in het feit dat je meerdere clients tegelijk moet kunnen bedienen dit is de verantwoordelijkheid van de server en hier zijn concrete oplossingen voor ook hier moet je kijken wat het beste werkt in onze situatie. Kortom allemaal vragen die we moeten beantwoorden als we rough draft hebben van ons protocol
wordt nog uitgebreid met meer concrete informatie als het project vordert.
door de late submit van dit stukje informatie is dit nog niet doorgelezen door mijn groepsleden.
verder is dit gewoon wat random informatie over netwerk programmeren in java/c++ nog geen concrete inhoudelijke informatie omdat de grote lijnen hetzelfde zijn en we dus eerst hierover een beslissing moeten nemen. en vervolgens meer indepth informatie kunnen geven hoe we het verder gaan realiseren in deze taal. |
||
Dennis Brentjes → Research and Development 1 | Remove this comment when resolved! |