Research and Development 1/2012-13/projecten/Dabawi Development/Logboek
Zorg dat er elke week een stuk logboek komt, waarbij je gebruik kunt maken van het volgende stramien.
Projectweek 3
Activiteiten
activiteit | uitvoerder | tijd |
---|---|---|
Project Idee Bedenken, Uitwerken | Bas, Dave, Willem | 3 uur |
Presentatie Concept Maken | Dave | 1,5 uur |
Presentatie Maken | Bas, Willem | 1,5 uur |
Presentatie | Bas, Dave, Willem | 0.25 uur |
Begin programmering MapEditor voor RPG | Willem | 4 uur |
Groepsbesprekingen
Datum
Dinsdag 8 Mei
Aanwezig
Bas Steeg, Dave van Hooren, Willem van Summeren
Agenda
Idee vastleggen, Taakverdeling maken
Verslag
Veel discussie over wat we wellicht zouden willen implementeren en wat de basisconcepten van de gemeplay worden, na afloop wel gezamenlijke keuze gemaakt.
Actiepunten
Taakverdeling
Concept Uitwerken
Hoe grote maps af te handelen
Cursusbijeenkomsten
Bevindingen
Zat concurrentie, RPG heeft uniek iets nodig
Conclusies en actiepunten
Handigst een los Programma te maken voor het maken van de app
Evaluatie
Wat ging goed?
Samenwerking groep
Wat kan beter?
Uniek idee voor spel
Vooruitblik komende week
Projectweek 4
Activiteiten
activiteit | uitvoerder | tijd |
---|---|---|
MapEditor RPG verder Uitwerken | Willem | 14 uur |
Engine RPG begin | Willem | 6 uur |
Bespreking voortgang | Bas, Dave, Willem | 0.5 uur |
Groepsbesprekingen
Datum
16 mei
Aanwezig
Bas Steeg, Willem van Summeren
Agenda
Voortgang
Verslag
Editor Draaiend, Begin engine gemaakt
Actiepunten
Voor feedback: Geen
Na feedback: beslissen verder gaan of wijzigen van plan
Cursusbijeenkomsten
Bevindingen
RPG Afgeraden: Veel werk, moeilijk vernieuwend te maken en zeker neit binnen de korte tijdsduur van de cursus
Conclusies en actiepunten
Besluiten hoe verder te gaan
Evaluatie
Wat ging goed?
Editor werkte
Wat kan beter?
Concept
Dave aanwezig bij feedback krijgen
Vooruitblik komende week
Projectweek 5
Activiteiten
activiteit | uitvoerder | tijd |
---|---|---|
Bespreking Feedback | Bas, Dave, Willem | 0.5 uur |
Bespreking nieuw Plan | Bas, Dave, Willem | 2.5 uur |
OntwerpDocument Maken | Bas, Dave | 5 uur |
Use Cases Ontwerpdocument | Willem | 1 uur |
Engine Gravitas Maken (PC TEST) | Willem | 12 uur |
Groepsbesprekingen
Datum
20 mei
Aanwezig
Bas Steeg, Dave van Hooren, Willem van Summeren
Agenda
Bespreken feedback
Plannen behouden of wijzigen plan
Nieuw Plan
Verslag
Wegens de afrader wisselen van plan voor App. Gezien we het bij een spel wouden houden: Platform game met gravity switch
Actiepunten
Engine Werkende krijgen om
Cursusbijeenkomsten
Bevindingen
RPG Wellich niet degelijk te krijgen binnen gegeven tijd
Conclusies en actiepunten
Switch Naar Gravitas, Nieuwe Engine maken
Evaluatie
Wat ging goed?
Engine gravitas loopt, colision detection wat erlangs maar desondanks acceptabel dusver
Wat kan beter?
Beoordeling ontwerpdocument viel tegen
Al het voorgaande werk nutteloos
Projectweek 6
Activiteiten
activiteit | uitvoerder | tijd |
---|---|---|
Presentatie Voorbereiden | Bas, Dave | 3 uur |
Presentatie | Dave | 0.25 uur |
Engine Perfectioneren | Willem | 3 uur |
Begin Android Port | Willem | 10 uur |
Tekenen Graphics Gravitas | Bas | 6 uur |
Feedback | Bas, Dave, Willem | 0.25 uur |
Groepsbesprekingen
Datum
27 mei
Aanwezig
Bas Steeg, Dave van Hooren, Willem van Summeren
Agenda
Planning Presentatie
Voortgang
Verslag
Kort inhoud van presentatie besproken, dave en bas gaan deze uitwerken. Willem heeft engine volledig werkend en is bezig met uitzoeken hoe deze om te zetten naar android
Actiepunten
Portering naar android moet
Cursusbijeenkomsten
Bevindingen
App crasht
Conclusies en actiepunten
Probleem waarschijnlijk in de android versie van de Controller of de View, uitzoeken wat en waarom.
Evaluatie
Wat ging goed?
Presentatie
Engine werkt zonder merkbare bugs
Wat kan beter?
Android Port draait niet (crash)
Van te voren doel presentatie opgeven
Equipment Presentatie niet laten crashen
Projectweek 7
Activiteiten
activiteit | uitvoerder | tijd |
---|---|---|
Maken Editor | Willem | 6 uur |
Probleemonderzoek app | Willem | 14 uur |
Onderzoek en proberen te maken van save systeem | Dave | 6 uur |
Groepsbesprekingen
Datum
-
Aanwezig
-
Agenda
-
Verslag
-
Actiepunten
-
Cursusbijeenkomsten
Bevindingen
In de app wordt de engine voordurend geupdate zoals het hoort, Controller roept netjes de invalidate() functie van de view aan, view wordt gecreerd maar onDraw() wordt nooit aangeroepen
Conclusies en actiepunten
Uitzoeken hoe het kan dat de onDraw() niet wordt aangeroepen
Evaluatie
Wat ging goed?
Wat kan beter?
Bas afwezig wegens bruiloft in Griekenland (wel bekend bij groep, desondanks niet practisch)
Waar het probleem zit is duidelijk, maar waarom en hoe op te lossen is een ander verhaal.
Projectweek 8
Activiteiten
activiteit | uitvoerder | tijd |
---|---|---|
Programmeren App | Willem | 26 uur |
ProbleemOplossing Zoeken | Bas, Dave, Willem | 2 uur |
Groepsbesprekingen
Datum
10 juni
Aanwezig
Bas Steeg, Dave van Hooren, Willem van Summeren
Agenda
Voortgang app en probleemoplossing
Verslag
Na kort overleg gezamenlijk naar de oplossing van het probleem gezocht
Actiepunten
onDraw aangeroepen krijgen
Cursusbijeenkomsten
Bevindingen
TIthread overbelast
Conclusies en actiepunten
App multitreaded maken op probleem te fixen
Evaluatie
Wat ging goed?
Eindelijk app draaiend gerkregen
Wat kan beter?
Door dit probleem heel veel tijd verloren, hierdoor gaan heel veel geplande onderdelen verloren
Projectweek 9
Activiteiten
activiteit | uitvoerder | tijd |
---|---|---|
App Afronden | Willem | 8 uur |
LevelDesign | Bas, Dave | 4 uur |
Voorbereiden Presentatie | Bas, Dave | 4 uur |
Usability Verslag | Bas, Dave | 6 uur |
Eindverslag | Bas, Dave | 8 uur |
Groepsbesprekingen
Datum
17 juni
Aanwezig
Bas Steeg, Dave van Hooren, Willem van Summeren
Agenda
Planning Werk, presentaties en verslagen
Verslag
Dave en Bas gaan zich bezig houden met verslagen en presentaties, Dave begint en bas maakt ze verder af.
Actiepunten
Cursusbijeenkomsten
Bevindingen
Conclusies en actiepunten
Evaluatie
Wat ging goed?
Presentatie
Wat kan beter?
Usability Review