Research and Development 1/2014-15/projecten/free(lunch);/App Fase 1

Uit Werkplaats
Ga naar: navigatie, zoeken


Beoordeling

Voor jullie implementatie van de app hebben jullie een 6.9 gekregen. Daarbij is het volgende commentaar gegeven:

Game.java:

Door het spel te representeren als een stel integers maak je het minder overzichtelijk. Representeer de blokken dan liever als een enumeratie, of als een nieuwe klasse. Mocht je toch integers nodig hebben, definieer ze dan constanten. Dan kun je naar ze verwijzen met een naam ipv met een getal. Ook dat bevordert de leesbaarheid van je code.


Controller/GameActivity/GameView:

GameView is een observer van Controller. Indien jullie een "undo" doen levert dat een interessant resultaat op. Jullie roepen Controller.callForRedraw() aan, waarna jullie GameView.invalidate() aanroepen. Binnen Controller.callForRedraw() "notify-en" jullie de Observer op Controller. Dat is alleen GameView. Binnen GameView.update() roepen jullie GameView.invalidate() en GameView.postInvalidate() aan. Als gevolg zorgt één undo voor 3 redraws, terwijl eentje genoeg is. Binnen GameView.update() hoeven jullie dus ook maar één call te hebben naar GameView.invalidate(). (Jullie hoeven niet GameView.postInvalidate() aan te roepen. Dit is pas aan de orde wanneer je meerdere Threads gebruikt.)


Controller.onTouch:

Gebruik liever event.getAction() == MotionEvent.ACTION_DOWN om te bepalen dat startx en starty moeten worden gewijzigd. Hoewel jullie methode ook werkt, vereist het wel dat je x en y reset. Daarnaast maakt een vergelijking voor MotionEvent.ACTION_DOWN ook duidelijk dat het gaat om het moment dat de gebruiker het scherm aanraakt.


Jullie zijn beoordeeld door Maurice Knoop. Jullie kunnen hem bereiken via maurice.knoop@student.ru.nl. Voor de demonstratiesessies is het de bedoeling dat je je inschrijft in een timeslot waar Maurice als begeleider bij aanwezig is.



Puntverdeling

Grafisch

Het grafische deel telt als 50% van het cijfer zonder bonus. Elk van de 4 punten telt even zwaar. Voor de beoordeling van het grafische aspect is puur alleen naar de applicatie gekeken. De code staat hier los van.

Type Beoordeling
Animaties van bewegende blokken Voldoende
Opmaak speelveld Uitstekend
Opmaak applicatie Goed
Navigatie Voldoende



Code

De code telt als 50% van het cijfer zonder bonus. Elk van de 5 punten telt even zwaar. Voor de beoordeling van de code is puur alleen naar de code gekeken, en niet naar hoe het zich gedraagt in de applicatie.

Type Beoordeling
Strings Onvoldoende
Layouts Voldoende
MVC Goed
Javagebruik Voldoende
Documentatie Voldoende

Functionaliteit

De functionaliteit telt als een bonus op de beoordeling. Er is maximaal 1 punt mee te verdienen, met als eis dat het eindcijfer niet boven de 10 uitkomt. Standaard krijg je tenminste een 1 (als iets ontbreekt), dit levert 0 bonuspunten op. Heb je overal een 5, dan levert dit een heel punt op. De uiteindelijke bonus wordt berekend als (SUM(implementatie) -­ 5 ) / 20.

Type Beoordeling
Scorebord 1
Highscores 1
Besturing 5
Toestand opslaan 1
Tutorial 1