Research and Development 1/2010-11/project/Minerva/memos/06

Uit Werkplaats
Ga naar: navigatie, zoeken
Bagjoke.jpg

Research and Development 1

Patrick van Bommel
Sjaak Smetsers


 © comments



Auteur: Fenno Vermeij Robin Smit Jan Schmidt

25 maart 2011 14:20:37



Activiteiten en resultaten

Allereerst hebben we flink wat tijd besteed aan discussieren over of ons idee wel goed is. Dit vanwege het gesprek dat wij hadden op woensdag, waarin werdt gezegd dat ons idee ook op de computer zou kunnen. Wij hebben hierover een mail verstuurt, en wachten nog op antwoord.

Bovendien hebben we, vooral op dinsdag (voor het gesprek), goed besproken over hoe we ons spel willen maken Ons idee is om een fantasy-spel te maken, waar bij de met verschillende spelers op een kaart staat. Je wordt waarschijnlijk in 2 groepen verdeeld, en kan elkaar dus helpen of aanvallen. Op de kaart staan ook environment-dingen, zoals bossen of torens, die bestormt kunnen worden om zo beloningen te krijgen

Ook hebben we een goed idee over 'hero's', die we willen implementeren, die allerlei leuke krachten kunnen hebben zoals: "5% meer hout als deze hero in een bos staat", etc. Het doel van het spel zal zijn een zo groot mogelijk leger te maken, en ook met andere spelers je legers te combineren, om zo de grote schat te bemachtingen.

We hebben ook al goede ideeën over hoe het spel zal werken, het zal 3 verschillende gebouwen hebben: dorpen, waar dorpelingen die grondstoffen verzamelen zijn, millitaire basissen, waar troepen verzamelen, en tempels, waar hero's verzamelen. Dit zorgt dat het spel niet te complex wordt, en met een snel rondje alles behandelt is, en de telefoon dus snel weer weggestopt kan worden. Bovendien is het plan om acties in te kunnen plannen, zodat een speler bijvoorbeeld voor de volgende 4 uur zijn acties kan bepalen, zodat hij niet constant hoeft te spelen

Wat we als eerst willen doen is de kaart van het spel maken, waarin de gebouwen geselecteerd kunnen worden Dit om verschillende redenen: 1. het is een risico deel, het kan mis gaan of er lelijk uit zien, en het is goed risicovolle dingen eerst te doen 2. De rest hangt er vanaf, omdat ze namelijk vanuit te kaart worden aangeroepen

We willen nog niet grafisch gaan werken, dus we zullen beginnen met een soort 'grid' te maken, waarvan de coordinaten bekend zijn, en als je een stuk op het grid aanpast, de coordinaten doorgegeven worden aan de activiteit die wordt gestart.


Resultaten:

Terugblik

Wat ging goed?

We hebben heel veel goede ideeën over het spel, en we hebben zeker al een globaal idee van hoe het eruit komt te zien, qua belangrijke activiteiten, doel van het spel, hoe we communicatie gaan implementeren, etc. We hebben ook goede plannen gemaakt over wat de volgende fase wordt

Wat kan beter?

We hebben flink wat tijd gestoken in discussieren over hoe we onze app meer voor android kunnen maken, helaas zonder resultataat.

Conclusie

Dit is besloten

Beginnen met de eerste fase, het main scherm maken

Planning voor de komende projectweek

Weekend - Beginnen met activiteit, kijken hoe we een sliding-map kunnen maken Dinsdag - woensdag: resultaten/bevindingen delen

Vragen voor de werkbespreking

Is ons idee wel goed? Hoe kun je een soort kaart maken, die groter is dan het scherm, en waar je met het touchscreen overheen slide

Bijlagen

{{{Bijlagen}}}