Research and Development 1/^Archief/2009-2010/16/PlanvanAanpak

Uit Werkplaats
Ga naar: navigatie, zoeken
Bagjoke.jpg

Research and Development 1

Patrick van Bommel
Sjaak Smetsers


 © comments



  • Property "Auteur1" (as page type) with input value "  Research and Development 1/^Archief/2009-2010/16Gebruiker:Bas Elbers" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
  • Property "Auteur2" (as page type) with input value "  Research and Development 1/^Archief/2009-2010/16Gebruiker:Joeri Arendsen" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
  • Property "Auteur3" (as page type) with input value "  Research and Development 1/^Archief/2009-2010/16" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
  • Property "Auteur4" (as page type) with input value "  Research and Development 1/^Archief/2009-2010/16" contains invalid characters or is incomplete and therefore can cause unexpected results during a query or annotation process.
  • "PlanvanAanpak" komt niet voor in de lijst (Logboek, Planning, Projectpagina, Pilot, Fase 1, Fase 2, Groepspagina, Feedback) met mogelijke waarden voor de eigenschap "Type".

Plan van Aanpak

Stap 1. Idee

  • Uitwerken van idee door dit uitgebreid te verwoorden (Gebeurd op zaterdag 27 maart)
  • Idee op verschillende manieren verwoorden (Gebeurd op zaterdag 27 maart)
  • Onderzoeksgebieden identificeren, deelvragen opstellen (Gebeurd op zaterdag 27 maart)


Stap 2. Specificeren

  • (Plan van Aanpak digitaliseren)
  • Deelvragen clusteren
  • Onderzoek opstellen


Stap 3. Onderzoek

  • Onderzoek A uitvoeren
  • Onderzoek A verwerken
  • Ontwerp bijstellen


Stap 4. Presentatie 1

  • Presentatie maken
  • Presentatie geven

Stap 5. Vervolgondezoek

  • Onderzoek B uitvoeren
  • Onderzoek B verwerken
  • Ontwerp bijstellen


Stap 6.

Wordt vervolgd...

Stap x.

  • Presentatie maken

Planning n.a.v. mail

"Beste R&D'ers,

In aansluiting op de Pilot gaan jullie aan de slag met het 'echte' R&D-werk. Zorg dat de vaart erin blijft (de tijd is zó voorbij), maar doe dat aan de hand van een goede planning.

Maak daarom voor deze fase een gedetailleerd plan -- de plannen ihkv de Pilot bieden vaak onvoldoende aanknopingspunten. Vermeld in je plan

  • wat je gaat ontwikkelen (wat is het, in welke vorm gieten jullie het eindresultaat)
  • wat je (ondersteunend voor de ontwikkeling) gaat onderzoeken
  • hoe je te werk gaat (methoden, werkwijzen)
  • een globale tijdsplanning voor de gehele projectperiode
  • een gedetailleerde tijdsplanning voor de komende maand
  • in de tijdsplanning: activiteiten en specificatie van (deel)producten met opleverdatum.

Zo'n plan levert je houvast tijdens de komende periode. Succes!

Vriendelijke groeten, Sjaak en Erik"


Het eindresultaat:

Wat wij uiteindelijk willen bereiken is dat we in ieder geval een mock-up van de digitale omgeving werkend hebben, maar omdat wij geen programmeurs zijn is het nog onduidelijk of we ook daadwerkelijk een werkend systeem gaan afleveren. Als iemand dit anders voor ons wil/kan doen zou dit geweldig zijn, maar in principe is het doel het afleveren van een mock-up. In deze digitale werkomgeving (met eventuele printbare hand-outs) is het de bedoeling dat zowel docent als student ermee uit de voeten kunnen. Hierbij zullen er dus bepaalde rechten moeten worden aangemaakt.

Het onderzoek:

Het onderzoek wat wij willen doen zal zich richten op de manier waarop studenten te werk gaan en informatie tot zich nemen. Op deze manier willen we verschillende soorten studenten bij elkaar zetten zodat wij voor hun een optimale manier van studeren kunnen bepalen. Belangrijk hierbij is dat we kunnen aantonen dat een bepaalde manier van informatieoverdracht bij die ene groep hoort en ook kunnen aantonen waarom deze dan niet bij een andere groep hoort. Een onderzoek naar de verschillende leerstijlen en naar de vele manieren van informatieoverdracht zal dus zeker gedaan moeten worden. Helaas is het vrijwel onmogelijk om een hele cursus op twee verschillende manieren te laten volgen, een op de huidige manier en een waarbij de Lighthouse de student naar een goed cijfer leidt. Uiteraard zouden we resultaten van een voorgaand jaar kunnen gebruiken met het huidige jaar, maar we hebben nooit genoeg tijd om een volledige cursus op onze manier te laten volgen. Daarom moeten we nog naar een soort van verificatie zoeken die kan aantonen dat onze manier van werken de student ook daadwerkelijk helpt. We kunnen wel een groep studenten een of twee keer onze Lighthouse laten gebruiken om te vragen wat ze er van vinden en of ze deze wel zouden willen gebruiken.

Werkwijze/visie:

De manier waarop we willen werken is dat we vooral kijken naar hoe de verschillende soorten studenten (als je dit zo mag noemen) een cursus beleven. We kunnen namelijk geen verbeteringen doorvoeren als we niet weten op welke manier een student te werk gaat. Daarnaast zullen we kijken naar bestaande middelen die aantoonbare verbeteringen laten zien, maar die gewoonweg nog niet zijn doorgevoerd. Wat we vooral niet moeten vergeten is om te kijken of het voor een docent mogelijk is om dit snel en effectief op te zetten, want het moet wel vanuit de docent zelf komen. We willen uiteindelijk een manier verzinnen waardoor het op elk vak toepasbaar is dus we moeten naar het algemene plaatje blijven kijken en ons niet zozeer willen focussen op een bepaald vak. Wel is het nuttig om naar de beleving van één vak te kijken gewoonweg om een indicatie te krijgen van hoe en wat.