Research and Development 1/2011-12/projecten/Pineapple/Eindpresentatie

Uit Werkplaats
Ga naar: navigatie, zoeken

Presentatie van het eindproduct

Wij presenteren de (bijna) finale versie van onze applicatie op 28 juni om 11:57.

We willen in de presentatie laten zien dat deze app anders is dan andere apps van deze type. Daarbij zijn de volgende vragen te beaantwoorden:

  • Wat hebben wij gemaakt?
  • Wat voor andere apps bestaan er?
  • Wat is aan onze app anders?

We hebben onze presentatie op deze vragen gericht. We beschrijven eerst kort wat we gemaakt hebben, zonder op details in te gaan. Daarna vertellen wij wat we sinds de laatste presentatie hebben verandert. We hebben aan de uitslag van de eerste usability test gezien dat de gebruikers niet tevreden waren met de besturing. Die hebben we dus aangepast. In plaats van de snelheid van de bal verandert de gebruiker nu door het kantelen de versnelling van de bal. Uit de tweede test blijkt dat de gebruikers met het nieuwe systeem tevreden zijn.

Verder hebben wij na een tip van Charlie de manier aangepast, waarmee het programma bepaalt of er een botsing plaats vindt. Dit heeft bovendien de performance verbetert.

In de google play-store bestaan vele apps die een vergelijkbaar speelprincipe hebben. We hebben enige ervan bekeken en zijn tot de volgende conclusies gekomen:

  • Vele apps hebben een eenvoudig, houten design
  • Vele hebben weinig of geen interactieve speelelementen, maar er bestaan wel sommige apps die vele interactieve elementen hebben
  • Alle apps die we gevonden hebben, zijn in hun levelgrootte beperkt tot de grootte van het mobiel

Onze app heeft een aantal interactieve speelelementen. Sommige ervan zijn ook in andere apps te vinden. Maar we hebben levels die duidelijk groter zijn dan de scherm van een mobieltje. De speler ziet dus niet het gehele level en weet dus nog niet waar hij naartoe moet. Men moet een level leren kennen en onderzoeken. Dit is het verschil dat we willen laten zien want daardoor ontstaat een nieuw speelervaring die zo in de andere apps niet te vinden is.

Aan het eind vertellen wij nog iets over mogelijke uitbreidingen. De level-editor die wij gebruiken, zou het ook mogelijk maken dat speler zelf levels ontwikkelen en delen. Verder hadden wij al in het begin het idee, een survival-mode te implementeren waar de speler door zo veel mogelijk vlakken rolt die moeilijker en ingewikkelder worden.

Maar dat zijn allebei ideen die we nog niet wilden implementeren omdat we vooral een stabiel product wilden hebben aan het eind van het project.

Helemaal aan het eind laten we een QR-code zien, die naar de hudige versie van de applicatie wijst.



We hebben de presentatie met Prezi gemaakt[1]. Heelaas is zo een presentatie duidelijk groter dan een gewone powerpoint-presentatie. Dus hebben wij ervoor gekozen ze niet in der werkplaats te plaatsen maar via de volgende link beschikbaar te maken:

https://www.dropbox.com/s/digq885upfx3zhi/Rolling%20Stone.zip

Het programma prezi.exe kan met flash op Windows worden uitgevoerd en prezi.app is een versie voor Macintosh.

  1. Homepage van Prezi [1]