Requirements Engineering/het werk/werkstuk/2013-14/Groep 13/Case
Case Name
Nimmaleven voor het uitgaan in Nijmegen.
Contactpersoon
Naam | Mailadres |
---|---|
An Ha | qcanha@gmail.com |
Rick Lukassen | rgmlukassen@gmail.com |
Guy Versteeg | guy@ornst.nl |
Algemene feedback: Jullie client context is veel uitgebreider dan jullie business case, terwijl de business case het belangrijkste deel is. Zorg dat je deze wat uitbreid. Kijk bijvoorbeeld naar andere groepjes hoe zij de business case hebben beschreven. Wel is het een leuk idee en is de opdracht binnen de proporties van het project. | ||
Phil Geelhoed → Groep 13 | Remove this comment when resolved! |
Client Context
Wij zijn Mercurius, een studentenvereniging in Nijmegen. Onze vereniging bestaat tegenwoordig uit meer dan 500 leden, de dagelijkse stand van zaken wordt door 7 vrijwilligers geregeld.
Mercurius werd opgericht in 123 voor Christus. De studentenvereniging was toendertijd nog geen vereniging zoals wij die nu kennen maar een groepje jonge germanen van goede afkomst. Deze jonge germanen hadden wel wat beters te doen dan de paarden borstelen, dat werd immers gedaan door het normale volk. Nee, hun tijdverdrijf bestond voornamelijk uit eten en met elkaar converseren. Je zou het groepje van toen dus kunnen zien als een groepje met een naam, totdat de leden wat beters te doen kregen. Echter sloeg deze levenswijze aan en steeds meer jonge germanen besloten tot de vereniging toe te treden, wat nog steeds tot vandaag aan toe het geval is.
De vereniging begon een liefde voor alcoholische versnaperingen te ontwikkelen, in het motto komt dit duidelijk naar voren: "Niet saeghen, maar pinten vragen!" Er worden dan ook veel activiteiten georganiseerd wat dit motto tot leven brengt. Naast het nuttigen van God's pis, zijn deze gelegenheden ook nog eens uitermate handig om sociale contacten op te doen en een netwerk te creeëren voor de toekomst. Naast bier drinken organiseert de vereniging nog vele andere activiteiten ter ontwikkeling van de student. Voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld lezingen organiseren van bedrijven voor studenten. Hierdoor krijgt de student een betere beeld van hoe het leven eruit zou zien ná hun studie. Ook is de vereniging actief met taken als het helpen van de student, financieel, moreel, noem het maar op.
Mercurius is vandaag de dag zo groot dat er een prominente bestuur nodig is. Deze taak berust dit jaar op de volgende prominente mensen:
- Quoc An Ha - Voorzitter
- Rick Lukassen - Secretaris
- Guy Versteeg - Penningmeester
Business Case
Current Situation
Wij willen graag studenten trekken voor onze stad en daarmee ook indirect voor onze vereniging. Dit willen wij onder andere bereiken door het uitgaansleven te bevorderen voor degene die Nijmegen nog vreemd zijn. Nimmaleven is hiervoor een deel de oplossing. Nimmaleven moet een app zijn met zodanige informatie dat je binnen tien seconden weet wat the place to be is.
Dit is niet de current situation. De vraag is hoe doe je die dingen nu? Jullie doel is weten waar the place to be is om te stappen. Hoe doe je dat nu? en wat is daar het probleem van? | ||
Phil Geelhoed → Groep 13 | Remove this comment when resolved! |
Problem Statement
Het is voor de nieuwe student, de vreemde student en voor de veteraan student af en toe nog steeds moeilijk om te bepalen wat nou the place to be is op een bepaalde avond. Hiervoor willen wij een app die de benodigde informatie handig laat zien aan de hand van je locatie.
Kan uitgebreider! | ||
Phil Geelhoed → Groep 13 | Remove this comment when resolved! |
Requirements
De app moet minstens de volgende informatie snel en handig tonen:
- De openingstijden van de cafés, clubs en restaurants.
- De afstand naar uitgaansgelegenheden.
- Een agenda van aankomende evenementen in de buurt.
- Een weergave van de sfeer op alle locaties.
- Rating/review systeem om de beste locaties te vinden.
- Friend system waarvan de meningen en reviews meer mee tellen. Elke club heeft dus voor iedereen een andere rating gebaseerd op de vrienden die diegene heeft.
- De verschillende prijzen van de uitgaansgelegenheden.
- Garderobe aanwezig ja/nee.
- Gelegenheden tot eten in de nabijheid.
Duidelijke requirements, Wel kunnen meer van deze requirements in dezelfde Use Case. Maar dat is de taak van de requirements engineers die jullie case gaan uitwerken. | ||
Phil Geelhoed → Groep 13 | Remove this comment when resolved! |
Uitgebreide uitleg bij eisen
Peer review
Als je nieuw bent in de stad heb je niet veel referenties. Hiervoor willen wij een review systeem. Gebruikers van de app moeten een gelegenheid kunnen reviewen en een cijfer geven. Echter moet de app neprecensies op de een of andere manier proberen te voorkomen of limiteren.
Wij verwachten met deze specificaties en een prettige UI de studenten beter te kunnen bereiken.
Background
Het doorspelen van informatie door menselijk contact is erg uit de mode. Dit al helemaal als we ook denken aan de hoeveelheid mensen die wekelijks door Nijmegen komen met de vraag: Waar kunnen we het beste heen gaan? Wij zijn hierom samen met de gemeente om de tafel gegaan met ons idee, zij waren erg te spreken hierover en waren dan ook bereid hierin te investeren. De gemeente vindt het erg belangrijk dat het een duidelijke interface heeft zodat zij hier ook zelf naar kunnen kijken en eventueel zelf suggesties doen voor mensen.