Requirements Engineering/het werk/werkstuk/2013-14/Groep 11
'
Werkstuk Requirements Engineering
Matthias Ghering, Jan van de Molengraft, Wouter van der Linde
Onderwijsinstituut voor Informatica en Informatiekunde
Radboud Universiteit Nijmegen
version 18 februari 2022
Introduction
Dit document behandeld de requirements van het systeem dat Chinees afhaalrestaurant Bami Bastards wil laten maken, om online bestellingen mogelijk te maken.Dit document is bedoeld om een duidelijk beeld te geven van wat er moet gebeuren om een dergelijk systeem op te zetten.
Het systeem dat Bami Bastards graag willen, is een website waarop klanten maaltijden kunnen bestellen. Het is de bedoeling dat klanten een survey invullen/lijst maken van wat zij willen bestellen, dan die bestelling online betalen via iDeal of PayPal, en vervolgens hun bestelling kunnen ophalen bij het restaurant.
De opbouw is in drie delen te scheiden: Case Analysis, Requirements en als laatste een Addendum.
De Case Analysis bestaat uit het Problem Statement (het waarom), de Stakeholders (wie moeten met het systeem gaan werken), Mission and Vision Statement (wat is het uiteindelijke doel, en wat is het eindproduct), een Statement of Work (wat is af, en wat moet nog gebeuren aan dit document), en een Risk Analysis (wat wij denken dat er fout kan gaan bij het opstellen van dit document). Het gedeelte Requirements bestaat uit een aantal Use Cases + Scenario's, en een lijst van Non-Functional Requirements. Het Addendum bevat het Integrated Domainmodel (diagram van het totale systeem), een Business Rules Catalogue, en afsluitend de Terminological Definitions.
Problem statement
Het personeel van Bami Bastards kan de afhaal bestellingen niet snel genoeg door voeren. Dit leidt tot lange wacht rijen in het restaurant. Ook hebben ze last van verbale miscommunicatie omdat de klanten de namen van de producten niet goed uitspreken. Dit is slecht voor de zaak, omdat klanten zo een negatieve indruk kunnen krijgen van Bami Bastards.
Case analysis
Stakeholder analysis
Stakeholder | Rol | omschrijving |
---|---|---|
Yung Hu | eigenaar |
|
*naam kok* | Kok |
|
*naam baliemedewerker* | baliemedewerker |
|
*naam consument* | Consument |
|
Mission and vision statement
- Mission
- Klanten de mogelijkheid geven om online bestellingen te plaatsen, en die bestellingen daarna op te halen bij het restaurant.
- De werkdruk en drukte in het restaurant verminderen, evenals het verminderen van klantontevredenheid bij het verkeerd verwerken van een bestelling.
- Vision
- Een website en applicatie, direct gelinkt aan de schermen in de keukens van het restaurant, waarop klanten hun bestelling d.m.v. een survey/lijst kunnen samenstellen en betalen.
- Een interface voor de medewerkers van Bami Bastards om producten van de bestellijst aan te passen (toevoegen, verwijderen, wijzigen van product data zoals prijs).
Statement of work
Deadlines
- Facade iteratie: -
- Filled iteratie: -
- Focused iteratie: -
Statussen
Code | Betekenis | Uitleg |
---|---|---|
V | Voltooid | Deliverable is nagekeken door minstens 1 teamlid en is klaar om ingeleverd te worden. |
C | Controleren | Deliverable is gemaakt door de verantwoordelijk en dient te worden gecontroleerd/verbeterd door een groepslid. |
B | Bezig | Deliverable is in de maak op de wiki. |
NG | Niet gestart | Het maken van deze deliverable is nog niet (op de wiki, voor deze facade) gestart. |
NV | Niet vereist | Deliverable is (in deze iteratie) niet vereist. |
Status deliverables
Deliverable | Facade iteratie | Status | Filled iteratie | Status | Focused iteratie | Status |
---|---|---|---|---|---|---|
Introduction | V | V | V | |||
Problem statement | V | V | V | |||
Stakeholder analysis | V | V | V | |||
Mission-vision statement | V | V | V | |||
Statement of work | V | V | V | |||
Risk analysis | V | V | V | |||
Use case survey | V | V | V | |||
Integrated UC diagram | V | V | V | |||
Use cases | V | V | V | |||
Scenarios | V | V | V | |||
Domain models | V | V | V | |||
Integrated domain model | V | V | V | |||
Business rules catalogue | V | V | V | |||
Non-functional requirements | V | V | V | |||
Terminological definitions | V | V | V | |||
Executive sponsor viewpoint | NV | NV | NV | |||
Use case tests | NV | NV | NV | |||
Business process definitions | NV | NV | NV | |||
GUI metaphors / storyboards | NV | NV | NV |
Risk analysis
# | Category | Risk | Solution needed by | Status | Days lost | Expectancy factor | Risk factor(1-5) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01 | Tijd | Bij één of meerdere groepsleden kan er een tijdsgebrek ontstaan om aan dit project te werken (voornamelijk bij Jan) | Jan | Voorgekomen | Verwacht: onbekend Werkelijk: onbekend |
70% | 3 |
02 | Data | Dataverlies | Het hele team | nv | Verwacht: 2 Werkelijk: 0 |
10% | 4 |
03 | Communicatie | Miscommunicatie tussen ons en de stakeholder(s) | Contactpersonen | nv | Verwacht: 3 Werkelijk: 0 |
20% | 3 |
04 | Gezondheid | Een teamlid wordt ziek | Het hele team | nv | Verwacht: 3 Werkelijk: 0 |
10% | 3 |
05 | Technische problemen | Problemen met de digitale werkplaats | Het hele team | nv | Verwacht: 1 Werkelijk: 0 |
30% | 4 |
nv: Niet Voorgekomen
Requirements
Use cases
Use case survey
# | Name | Description | Initiating actor |
---|---|---|---|
01 | Bestelling plaatsen | De klant stelt via de website een bestelling samen | Klant |
02 | Bestelling afrekenen | De klant betaald een bestelling | Klant* |
03 | Bestelling afgeven | Controle van de bestelling bij afhalen | Klant |
04 | Assortiment aanpassen | Een medewerker (met beheerdersrechten) past het assortiment aan** | Medewerker |
* We hebben hiervoor gekozen omdat de laatste stap van Use Case 1, waarin de klant aangeeft te willen betalen, de trigger van Use Case 2 is. Indirect is de klant dus de trigger van deze Use Case (zoals we geprobeerd hebben duidelijk te maken bij stap 0 van Use Case 2).
** Hiermee wordt bedoeld dat een medewerker met de rechten van beheerder producten kan toevoegen, verwijderen of de aanpassen (dus prijs/ beschrijving aanpassen).
Integrated use case diagram
Individual use cases
(*): Zie 'Terminological Definitions'
1) Bestelling plaatsen
Use Case: | Bestelling plaatsen |
---|---|
Description | Een klant stelt via de website een bestelling samen. |
Source | Client interview. |
Version | 1.0.1 |
Actors | Klant |
Basic course of events |
1) De klant geeft aan op de website dat hij een bestelling wil samenstellen.(*Trigger*) 2) Het systeem geeft de klant de survey(*) pagina. 3) Klant geeft aan welk product hij wil bestellen. 4) Het systeem geeft aan welk product is geselecteerd, en geeft de totaal prijs en geschatte tijd waarop de bestelling kan worden afgehaald. 5) Klant geeft aan de bestelling te willen plaatsen. 6) Het systeem controleert de bestelling en geeft aan dat alles in orde is. |
Alternate paths |
Afhaaltijd Voorkeur 3.a) De klant wil zijn product op een specifiek moment pas afhalen, en geeft deze tijd aan. ga verder bij (4) Meerdere Producten 4.a) De klant wil meerdere producten bestellen. ga verder bij (3). Bestelling Annuleren 5.a. 1) De klant geeft aan de bestelling te willen annuleren. 2) ga terug naar de hoofdpagina. |
Exception paths |
Product Niet Beschikbaar 6.a 1) Het systeem controleert de bestelling en geeft aan dat er iets mis is. 2) Het systeem geeft aan dat een product niet meer beschikbaar is, en verwijderd het product uit de bestelling. Ga verder bij (3). |
Preconditions |
|
Postconditions |
|
Related business rules | *BR1* |
2) Bestelling afrekenen
Use Case: | Bestelling afrekenen |
---|---|
Description | De klant betaald een bestelling |
Source | Client Interview |
Version | 1.0.2 |
Actor | Klant, Betalingsmethode |
Basic course of events |
0) De klant heeft in Use Case 1) Bestelling plaatsen aangegeven te willen betalen. (*Trigger*) 1) Het systeem geeft de verschillende betalingsmethodes(1) waarmee de klant kan betalen. 2) De klant selecteert de betalingsmethode waarmee hij/zij wil betalen, en vult eventueel zijn/haar naam in 3) Het systeem geeft de desbetreffende pagina door van de betalingsmethode. 4) De klant betaald met desbetreffende betalingsmethode. 5) De pagina van de betalingsmethode geeft door dat de betaling geslaagd is. 6) Het systeem geeft aan de klant door dat hij/zij betaalt heeft en laat de QR- en barcode en het gewenste afhaaltijdstip zien. |
Alternate paths |
Bestelling annuleren 2.a. 1) De klant geeft aan de bestelling te willen annuleren. 2) Het systeem verwijderd de geplaatste bestelling en gaat terug naar de hoofdpagina. |
Exception paths |
Mislukte betaling 4.a) De betalingsmethode geeft door dat de betaling niet geslaagd is. Ga verder bij (1) |
Preconditions |
|
Postconditions |
|
Related business rules | *BR3* |
3) Bestelling afgeven
Use Case: | Bestelling afgeven |
---|---|
Description | De klant komt de bestelling afhalen aan de balie. |
Source | Client Interview |
Version | 1.0.2 |
Actor | Klant en Medewerker |
Basic course of events |
1) De klant gaat naar de balie en laat de QR- of barcode scannen.(*Trigger*) 2) Het systeem controleert de bestelling en laat de bestelling zien op een monitor. 3) De baliemedewerker overhandigt de bestelling en vinkt in het systeem aan dat die bestelling is afgehandeld. |
Alternate paths | Bestelling nog niet klaar
2. 1) Het systeem controleert de bestelling en geeft aan dat de bestelling nog niet verwerkt is. 2) De klant moet wachten, en gaat na enige tijd weer verder bij (1). |
Exeption paths | Bestelling niet gevonden
2.a. 1) Het systeem controleert de bestelling en geeft aan dat er geen bestelling is gevonden voor de QR- of barcode. 2) De baliemedewerker vraagt de klant om zijn ID te laten zien, en zoekt de bestelling op naam. 3) Als het systeem een bestelling heeft gevonden: ga verder bij (2). Anders: ga verder bij (2.a.4). 4) De baliemedewerker geeft aan de klant door dat er geen bestelling is verzonden. Einde Use Case. Bestelling is al afgehandeld 2.b. 1) Het systeem controleert de bestelling en geeft aan dat de bestelling al is afgehandeld. 2) De baliemedewerker geeft aan de klant door dat de bestelling al is afgehandeld. Einde Use Case. |
Preconditions |
|
Postconditions |
|
Related business rules | *BR2* |
4) Assortiment aanpassen
Use Case: | Assortiment aanpassen |
---|---|
Description | Een medewerker (met beheerdersrechten) past het assortiment aan |
Source | Client interview |
Version | 1.0.2 |
Actor | Medewerker |
Basic course of events |
1) Een medewerker geeft aan het assortiment te willen aanpassen.(*Trigger*) 2) Het systeem vraagt om identificatie. 3) De medewerker identificeert zichzelf met behulp van zijn/haar inloggegevens(1). 4) Het systeem controleert de inloggegevens en gaat naar de pagina om het assortiment aan te passen. 5) De medewerker maakt een wijziging in het assortiment. 6) Het systeem laat het assortiment met de wijziging zien. 7) De medewerker bevestigd de wijziging. 8) Het systeem geeft aan dat de wijziging is doorgevoerd en verlaat de pagina. |
Alternate paths |
Meerdere producten aanpassen 6.a) De medewerker wil nog een wijziging maken aan het assortiment: ga verder bij (5). Wijziging ongedaan maken 7.a. 1) De medewerker geeft aan dat dat de wijziging onjuist is. 2) Het systeem maakt de wijziging ongedaan. Ga verder bij 5. |
Exception paths |
Geen autorisatie 4.a) Het systeem controleert de gegevens en zegt dat de gebruiker niet de juiste rechten heeft. Ga verder bij (2). Gebruikers gegevens onjuist 4.b) Het systeem controleert de gegevens en zegt dat de inloggegevens niet juist zijn. Ga verder bij (2). |
Preconditions |
|
Postconditions |
|
Related business rules | *BR4* |
Scenarios
1) Bestelling plaatsen
Use case: | 1) Bestelling plaatsen |
---|---|
Basic Course of Events |
1) Jan-Klaas geeft op de website aan dat hij een bestelling wil plaatsen. 2) Het systeem geeft Jan-Klaas de survey-pagina. 3) Jan-Klaas geeft aan dat hij bami goreng wil bestellen. 4) Het systeem geeft aan dat Jan-Klaas bami goreng wil bestellen, en geeft de prijs en geschatte afhaal tijd aan van zijn bami goreng. 5) Jan-Klaas geeft aan dat hij de bestelling, bestaande uit bami goreng, wil plaatsen. 6) Het systeem controleert de bestelling van Jan-Klaas, en geeft aan dat alles in orde is. |
Alternate Paths | Afhaaltijd Voorkeur
1) Steve Huawei geeft op de website aan dat hij een bestelling wil plaatsen. 2) Het systeem geeft Steve de survey-pagina. 3) Steve geeft aan dat hij 3 bamischijven wil bestellen. 3.a) Steve geeft aan dat hij zijn bestelling om 18:35 wil ophalen. 4) Het systeem geeft aan dat Steve 3 bamischijven wil bestellen, en geeft de prijs en geschatte afhaal tijd aan van zijn bamischijven. 5) Steve geeft aan dat hij de bestelling, bestaande uit 3 bamischijven, wil plaatsen. 6) Het systeem controleert de bestelling van Steve, en geeft aan dat alles in orde is. Meerdere Producten 1) John Sneeuw geeft op de website aan dat hij een bestelling wil plaatsen. 2) Het systeem geeft John de survey-pagina. 3) John geeft aan dat hij Tjap Tjoy wil bestellen. 4) Het systeem geeft aan dat John Tjap Tjoy wil bestellen, en geeft de prijs en geschatte afhaal tijd aan van zijn bestelling. 5) John wil meerdere producten bestellen(terug naar stap 3) 3) John geeft aan dat hij bamisoep wil bestellen. 4) Het systeem geeft aan dat John Tjap Tjoy en bamisoep wil bestellen, en geeft de prijs en geschatte afhaal tijd van zijn bestelling. 5) John geeft aan dat hij zijn bestelling wil plaatsen. 6) Het systeem controleert Johns bestelling, en geeft aan dat alles in order is. Bestelling Annuleren 1) Kees-Jan geeft op de website aan dat hij een bestelling wil plaatsen. 2) Het systeem geeft Kees-Jan de survey-pagina. 3) Kees-Jan geeft aan dat hij bamisoep wil bestellen. 4) Het systeem geeft aan dat Kees-Jan bamisoep wil bestellen, en geeft de prijs en geschatte afhaal tijd aan van zijn soep. 5.a.1) Kees-Jan geeft aan dat hij de bestelling, bestaande uit bamisoep, wil verwijderen. 5.a.2) Het systeem gaat terug naar de hoofdpagina. |
Exception Paths | Product niet beschikbaar
1) Ed Stark geeft aan dat hij een bestelling wil plaatsen. 2) Het systeem geeft Ed de survey pagina. 3) Ed geeft aan dat hij een bami speciaal wil bestellen. 4) Het systeem geeft aan dat Ed een bami speciaal wil bestellen, en geeft de prijs en geschatte afhaaltijd van de bestelling. 5) Ed geeft aan dat hij de bestelling wil plaatsen. 6) Het systeem controleert de bestelling en geeft aan dat bami speciaal niet beschikbaar is (terug naar stap 3). 3) Ed geeft aan dat hij bami goreng wil bestellen. 4) het systeem geeft aan dat Ed een bami goreng wil bestellen, en geeft de prijs en geschatte afhaaltijd van de bestelling. 5) Ed geeft aan zijn bestelling te willen plaatsen. 6) Het systeem controleert de bestelling en geeft aan dat alles in orde is. |
2) Bestelling betalen
Use case: | 1) Bestelling plaatsen |
---|---|
Basic Course of Events |
1 Het systeem laat de verschillende betaalmethodes zien waarmee Hugo Heuvel kan betalen. 2 Hugo geeft aan dat hij met PayPal wil betalen. 3 Het systeem geeft de pagina van PayPal. 4 Hugo betaald met behulp van PayPal zijn bestelling. 5 De pagina van PayPal geeft aan dat de betaling geslaagd is. 6 Het systeem geeft aan Hugo aan dat hij betaald heeft, en laat zijn QR- en barcode en het gewenste afhaaltijdstip zien. |
Alternate Paths | Bestelling annuleren
1 Het systeem laat Ken Sugimori de verschillende betaalmethodes zien waarmee hij kan betalen. 2 Ken geeft aan zijn bestelling te willen annuleren. Ga verder bij 2a1. 2a1 Het systeem verwijderd Kens bestelling, en gaat terug naar de hoofdpagina. |
Exception Paths | Mislukte betaling
1 Het systeem laat mevrouw Galadriel de verschillende betaalmethodes zien waarmee zij kan betalen. 2 Mevrouw Galadriel geeft aan met iDeal te willen betalen. 3 Het systeem geeft de pagina van iDeal. 4 Mevrouw Galadriel betaald met behulp van iDeal haar bestelling. 5 iDeal geeft aan dat de betaling van mevrouw Galadriel niet geslaagd is (terug naar stap 1). 1 Het systeem laat mevrouw Galadriel de verschillende betaalmethodes zien waarmee zij kan betalen. 2 Mevrouw Galadriel geeft aan met PayPal te willen betalen. 3 Het systeem geeft de pagina van PayPal. 4 Mevrouw Galadriel betaald haar bestelling met behulp van PayPal. 5 De pagina van PayPal geeft aan dat de bestelling geslaagd is. 6 Het systeem geeft mevrouw Galadriel haar QR- en barcode en laat het gewenste afhaaltijdstip zien. |
3) Bestelling afgeven
Use case: | 1) Bestelling plaatsen |
---|---|
Basic Course of Events |
1 Bruce zegt tegen de balimedewerker Lee dat hij zijn bestelling komt ophalen en geeft zijn Qr- of barcode af. 2 De Qr- of barcode wordt door Lee gescand. 3 Het systeem controleert de bestelling en laat op de monitor zien dat Bruce twee loempia's heeft bestelt met een totaal van €5,-. 4 Het systeem geeft aan dat deze bestelling gereed is. 4 Lee overhandigt de bestelling aan Bruce en vinkt in het systeem aan dat de bestelling van Bruce is afgehandeld. |
Alternate Paths | Bestelling nog niet klaar
1 Bruce zegt tegen de balimedewerker Lee dat hij zijn bestelling komt ophalen en geeft zijn QRcode af. 2 De Qr- of barcode wordt door Lee gescand. 3 Het systeem controleert de bestelling en laat op de monitor zien dat Bruce twee loempia's heeft bestelt met een totaal van €5,-. 4 Het systeem geeft aan dat de bestelling waarschijnlijk over 5 minuten klaar is. 5 Bruce wacht 5 minuten in de wachtkamer. 6 Bruce geeft wederom zijn QRcode af, en deze wordt gescant. 7 Het systeem controleert de bestelling en laat op de monitor zien dat Bruce twee loempia's heeft bestelt met een totaal van €5,-. 8 Het systeem geeft aan dat deze bestelling gereed is. 9 Lee overhandigt de bestelling aan Bruce en vinkt in het systeem aan dat de bestelling van Bruce is afgehandeld. |
Exception Paths | Bestelling niet gevonden
1 Bruce zegt tegen de balimedewerker Lee dat hij zijn bestelling komt ophalen en geeft zijn QRcode af. 2 De QRcode wordt door Lee gescand. 3 Het systeem controleert de bestelling en laat op de monitor zien dat de bestelling niet is gevonden. 4 Lee vraagt Bruce om een identificatie bewijs. 5 Bruce overhandigt zijn rijbewijs ter identificatie en er wordt een bestelling gezocht bij zijn naam. 4 Lee vertelt de Bruce dat de bestelling van Bruce niet gevonden is. Bestelling is al afgehandeld 1 Bruce zegt tegen de balimedewerker Lee dat hij zijn bestelling komt ophalen en geeft zijn Qr- of barcode af. 2 De Qr- of barcode wordt door Lee gescand. 3 Het systeem controleert de bestelling en laat op de monitor zien dat de bestelling al is afgehandeld. 4 Lee vertelt de Bruce dat de bestelling van Bruce al is opgehaald. |
4) Assortiment aanpassen
Use case: |
|
---|---|
Basic Course of Events |
1) Yung Hu geeft op de website aan het assortiment te willen aanpassen 2) Het systeem vraagt naar zijn gebruikers naam en wachtwoord. 3) Yung Hu vult zijn gebruikersgegevens in. 4) Het systeem opent de pagina het assortiment aan te passen. 5) Yung Hu verandert de prijs van de jumbo loempia's van €5,- naar €5,50 in het assortiment. 6) het systeem laat het assortiment zien met jumbo loempia's van €5,50 in plaats van €5,-. 7) Yung Hu klikt op bevestigen. 8) Het systeem zegt dat de wijziging is doorgevoerd en verlaat de pagina. |
Alternate Paths | Meerdere producten aanpassen
1) Yung Hu geeft op de website aan het assortiment te willen aanpassen 2) Het systeem vraagt naar zijn gebruikers naam en wachtwoord. 3) Yung Hu vult zijn gebruikersgegevens in. 4) Het systeem opent de pagina het assortiment aan te passen. 5) Yung Hu voert het nieuw product "rijstschotel met zonder rijst" in. Vervolgens vult hij de beschrijving en de prijs in. 6) Het systeem laat het assortiment zien met het nieuwe product "rijstschotel met zonder rijst". 6.a) Yung Hu geeft aan dat hij nog een aanpassing wil maken (terug naar stap 5). 5) Yung Hu past de beschrijving van het product "Sambal Oelek" aan. "Zelfgemaakte sambal van rode pepers, zout en (een beetje) suiker". 7) Yung Hu klikt op bevestigen. 8) Het systeem zegt dat de wijziging is doorgevoerd en verlaat de pagina. Wijziging ongedaan maken 1) Yung Hu geeft op de website aan het assortiment te willen aanpassen 2) Het systeem vraagt naar zijn gebruikers naam en wachtwoord. 3) Yung Hu vult zijn gebruikersgegevens in. 4) Het systeem opent de pagina het assortiment aan te passen. 5) Yung Hu verandert de prijs van de jumbo loempia's van €5,- naar €5,50 in het assortiment. 6) het systeem laat het assortiment zien met jumbo loempia's van €5,50 in plaats van €5,-. 7.a.1) Yung Hu klikt op 'Ongedaan Maken'. 7.a.2) Het systeem slaat de wijziging niet op (terug naar stap 5). 5) Yung Hu past de beschrijving van het product "Sambal Oelek" aan. "Zelfgemaakte sambal van rode pepers, zout en (een beetje) suiker". 7) Yung Hu klikt op bevestigen. 8) Het systeem zegt dat de wijziging is doorgevoerd en verlaat de pagina. |
Exception Paths | Gebruikers gegevens onjuist
1) Yung Hu geeft op de website aan het assortiment te willen aanpassen 2) Het systeem vraagt naar zijn inloggegevens. 3) Yung Hu vult (per ongeluk) verkeerde inloggegevens in. 4) Het systeem controleert zijn inloggegevens en geeft aan dat die onjuist zijn. 3) Yung Hu vult zijn inloggegevens opnieuw in. 4) Het systeem controleert zijn inloggegevens en opent de pagina om het assortiment aan te passen. 5) Yung Hu past een spellingfout aan. 6) Het systeem past het assortiment op de pagina aan. 7) Yung Hu klikt op bevestigen. 8) Het systeem zegt dat de wijziging is doorgevoerd en verlaat de pagina. Geen autorisatie 1) Jackie geeft op de website aan het assortiment te willen aanpassen 2) Het systeem vraagt naar zijn inloggegevens. 3) Jackie vult zijn inloggegevens in. 4) Het systeem zegt dat de Jackie niet de juiste rechten heeft om het assortiment aan te passen. |
Non-functional Requirements
- Availabality:
De website met de survey is altijd online als het restaurant geopend is. - Data Integrity & Reliability:
Geplaatste bestellingen raken niet verloren/worden niet weggegooid voor ze verwerkt zijn, en worden altijd aan de keuken doorgegeven. - Performance:
Een geplaatste bestelling wordt binnen 1 minuut doorgegeven aan de keuken. - Security:
Valide QR- en barcodes zijn (vrijwel) onmogelijk na te maken en/of te voorspellen.
Addendum
Integrated Domainmodel
Business Rules Catalogue
- BR1:
Een bestelling bestaat uit minimaal één product. - BR2:
Een klant krijgt alleen een bestelling mee als hij of zij de juiste QR- of barcode van die bestelling bij zich heeft. - BR3:
Een bestelling opgesteld via de website wordt alleen opgeslagen als deze betaald is. - BR4:
Alleen beheerders van het systeem hebben inloggegevens.
Terminological Definitions
- Survey (case1):
hiermee wordt een lijst van alle producten bedoeld, met de mogelijkheid om producten te selecteren/toe te voegen aan een bestelling. - Restaurant (case1):
hiermee wordt het restaurant 'Bami Bastards' in Nijmegen bedoeld, waar dit systeem voor ontworpen is. - Betalingsmethodes (case2):
betalingsmethodes zijn de verschillende manieren om geld over te maken naar Bami Bastards. Hier onder vallen: PayPal, iDeal - Inloggegevens (case4):
met inloggegevens wordt de gebruikersnaam en het bijbehorende wachtwoord bedoelt. - Product (Case1 en Case4):
Een gerecht, topping of saus die onafhankelijk van een ander product kan worden besteld.