Beweren en bewijzen/supplement/planning (voor docenten)
Uit Werkplaats
- Voorkennis: Reguliere deelnemers hebben al in Formel Denken of Diskrete Wiskunde logica leren kennen ot een zeker niveau.
- Dit wordt verplichte voorkennis. Het wordt in B&B niet meer getentamineerd en draagt niet mer bij aan het eindcijfer. Er woden ook geen reguliere colleges meer aan besteed.
- Voor doorstromers die FD of DW niet konden volgen komt er een bijspijkercursus.
- I.p.v. een tentamen over logica komt een ingangstoets.
- De stof
- Hanno Wupper: Cursusmateriaal tweedimensionaal rangschikken: Beweren en bewijzen/het verhaal
- Van begin af meer koppeling aan modelleeronderzoek: NMR
- Duidelijker, eerder hoorcollege over tijd
- Meer over bewijzen met tijd
- Een pagina over volledige inductie
- Mijlpalen
- Hanno Wupper: Werken aan het werkstuk nog eerder afdwingen. Voor elk tentamen een desbetreffende stap aan het werkstuk.
- Veel vroeger een consistente versie verlangen. Consistent en klein als prototpe is beter dan groots en incompleet.
- Studenten hebben de neiging om het werken aan het werkstuk uit te stellen tot alle tentamens gehaald zijn. Echter, bezig zijn me specificaties en correctheidsstellingen en eerste bewijspogingen zullen positief bijdragen aan de tentamens.
- Opdrachten
- Erik Barendsen, Hanno Wupper: Verbeter Wikipdia-artikelen over logica!
- Werkstuk
- Betere uitleg omtrent letterlijke vertaling specificaties naar nat. taal.
- Elke formule maar 1 keer, in Coq-syntax, met definities
- Opsplitsen van bewijzen (Zie Robert Kl.)
- "Welk cijfer geef ik mezelf?" eendidiger formuleren
- Evauatie
- Deelname responsiecolleges bijhouden en correleren met tentamenresultaten.
ambacht | scheiden, passen, sluiten | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
week | thema | opmerkingen | kijken | reflecteren | doen | tentamen | |
casus | criteria | taak | mijlpaal | ||||
1 | 0. Inleiding |
|
Brandaris |
|
Dossier beginnen, manier van studeren |
||
2 | 1. Rationaliteit |
|
|
|
- | ||
2. Modellen |
|
de gele criteria |
|
||||
3. Model en realiteit | |||||||
4. Correctheid | |||||||
5. Methoden | |||||||
6. Theorie | |||||||
7. Complexiteit | |||||||
8. Generalisering |