Introductie Informatica en Informatiekunde/deel 2. activiteiten/8. engineering
Uit Werkplaats
< Introductie Informatica en Informatiekunde | deel 2. activiteiten(Doorverwezen vanaf Introductie Informatica en Informatiekunde/deel 2. activiteiten/7. maken)
8. engineering
Plannen wat gemaakt moet worden, plannen hoe het gemaakt moet worden, plannen hoe dit gepland moet worden. Of toch maar knutselen? |
Hoe kan men op systematische manier een nieuw kwaliteitsproduct maken?
|
- brainstorm
- {{{brainstorm}}}
- verkenning
- Blue balls machine
- Klok
- analyse
- Chinese Dozen
- maken
- standaardonderdelen
- Planetarium
- reflectie casus OOID
- ruimtevaart: het moet in 1 keer goed zijn
- planetenophanging: 2 gezichtspunten:
- rekenen
- R3
- elektronische werkplaatsen m.b.v. SMW (bekijk de III=pagina's)
- Programma's
- Little-man-computer
- Cellulaire automten
- Turing machine
- LabView
- Flash
- logo
- billard
- bouwpaketten
- Meccano
- bootstrap
- staal
- hoe komt Flash op mijn Mac?
- pauzevraag
- {{{pauzevraag}}}
- vernuft
- scheiden
- passend maken
- samenvoegen
- maken
- scheppen: in één keer goed, zonder plan
- lineair: in één keer goed, met plan
- specificeren
- belanghebbenden
- communicatie
- specificatietalen
- specificatiegereedschap
- ontwerpen
- ontwerpruimte
- ontwerptalen
- standaardonderdelen
- ontwerpgereedschap
- realiseren (let op: mogelijke begripsverwarring)
- uitbesteden?
- automatisch?
- specificeren
- evolutionair
- bootstrap
- methoden
- lineair, in één keer goed (bijv. bemenste maanlandingen)
- non-monotonic refinement: specificeren terwijl men het ontwerp maakt
- agile development
rode draad: cellulaire automaten
|
- studietaak
Introductie Informatica en Informatiekunde/tentaminering/Taak7. De sinaasappelcasus
- materiaal
- docenten
- zalen