Met de sjablonen hieronder kun je "stickers" toevoegen met doorklikmogelijkheid naar aanvullende informatie, bijvoorbeeld naar vergelijkbare gevallen.
doel |
code |
effect |
uitleg
|
Wetenschap houdt in: onderscheiden. Als in een tekst manieren van onderscheiding uitgelegd worden, kan het bijdragen tot overzichtelijkeheid, als het lijstje van klassen rechts op een opvallende gele stikker staat. De pagina wordt dan ook automatisch opgenomen in de categorie van alle pagina's die zulke classificaties aandragen.
|
{{classificatie|graan|
*tarwe
*rogge
*geerst
*haver}}
|
|
Pagina verschijnt ook in de Categorie:Classificatie
|
Wetenschap houdt in: zich bewust zijn ervan dat anderen dezelfde dingen anders noemen en dezelfde woorden voor andere dingen gebruiken. Wie zich hiervan bewust is, kan een opvallende rode stikker als waarschuwing plakken. De pagina wordt dan ook automatisch opgenomen in de categorie van alle pagina's die de aandacht op mogelijke spraakverwarring vestigen.
|
{{spraakverwarring|
Een workshop is iets anders dan deze werkplaats}}
|
|
Pagina verschijnt ook in de Categorie:Terminologie
|
Werken in een werkplaats houdt in dat je gevraagd maar ook ongevraagd commentaar geeft op iets waar je iets nuttigs over te zeggen hebt en dat je anderen om commentaar bij je eigen werk vraagt. En dat je het commentaar opruimt, als het afgewerkt is.
|
{{!|~~~||commentaar}}
|
|
Pagina verschijnt ook in de Categorie:Comment for whom it may concern. Gebruik dit sjabloon niet als je een cursusspecifiek commentaar wilt plaatsen.
|
Dit is een {{!|~~~|bewering|Bedoel je niet "woord"|in een tekst.}}
|
Dit is een
bewering
Bedoel je niet "woord"
|
|
Hanno Wupper
|
Remove this comment when resolved!
|
in een tekst.
|
Men kan ook voor en na het commentaar een stukje tekst markeren. Gebruik dit sjabloon niet als je een cursusspecifiek commentaar wilt plaatsen.
|
In een werkplaats, waar men ook het beoefenen van wetenschap moet leren, kan het helpen, de relevante literatuur met opvallende stikkers extra onder de aandacht te brengen.
|
{{literatuur|
*Wupper, 2007}}
|
|
|
De meeste soorten fouten die in het onderwijs gemaakt worden tijdens het leerproces zijn van eenzelfde soort. Classificatie in een aantal standaardfouten helpt om studenten dit in te laten zien en te snappen waar hun denkfouten tot terug te brengen zijn.
|
{{standaardfout|foutsoort}}
|
Engelse ziekte: klik hier
|
Pagina verschijnt ook in de Categorie: van de gebruikte standaardfout. Hier ga je heen door op de foutmelding te klikken.
|
{{STANDAARDFOUT}}
|
Markering in de code:
{{Standaardfout|Welke sjablonen zijn er voor het onderwijs?|commentaar}}
|
|
Dit gebruikt de docent in de bij een standaardfout behorende categoriepagina. Dit kenmerkt de categorie als standaardfoutcategorie en geeft aan hoe de desbetreffende fouten "aangestreept" worden.
|