Overleg:Requirements Engineering/het werk/werkstuk/2009-10/Groep 04 Groepsnaam
Focused Iteration
Geert Smelt 20 dec 2009 14:45 (UTC):
Ik was vandaag van plan om aan de ORM modellen te gaan werken, maar zoals het er nu uit ziet is de deadline van afgelopen vrijdag ruimschoots voorbij en is het werk nog niet gedaan. Er staat nog veel commentaar in waar niets mee gedaan is tot nu toe en we hadden toch echt afgesproken dat alles klaar zou zijn zodat Mark en ik vanaf zaterdag konden beginnen met de modellen. Is er een reden dat het nog niet af is? Wij hebben beiden namelijk geen zin om in de laatste dagen van de vakantie nog modellen te moeten gaan maken.
Mark Spreeuwenberg 14 dec 2009 07:41 (UTC):
Goed idee. Ik kan dinsdag wel.
Luc Vandewall 13 dec 2009 23:23 (UTC):
Ik heb om half 2 tentamen dus liever niet, echter als de daarop volgende een probleem voor mensen vormen dan kan het heel snel. Eigenlijk hoeven we niet veel te doen; taken opnieuw verdelen en een goed controlemechanisme bedenken waardoor we elkaars werk beter nakijken voor de laatste iteratie. Kan in een half uurtje gepiept zijn.
Geert Smelt 13 dec 2009 20:13 (UTC):
Zullen we afspreken dat we dinsdag na het college bij elkaar komen in het studielandschap om het commentaar van Niels te bespreken? Dan kunnen we alvast de nodige aanpassingen maken. Het zou ook handig zijn als Tolga voor die bijeenkomst dan de notulen van de afspraak met Niels op de notulenpagina kan zetten, zodat met name Orhan alvast kan lezen wat Niels aan opmerkingen had over het gemaakte werk.
Tolga Gök 6 dec 2009 13:51 (UTC):
Afspraak met Niels: donderdag 10-12-09 om 13.45
Filled Iteration
Luc Vandewall 1 dec 2009 13:41 (UTC):
Wie | Wat |
---|---|
Luc | 31 augustus regeling, kloppen descriptions?, alle single UC diagrams weg, terminologie, versie nummer, pre-postconditions, klopt integrated diagram, klopt survey? |
Orhan | 31 augustus regeling, kloppen descriptions?, alle single UC diagrams weg, terminologie, versie nummer, pre-postconditions, klopt integrated diagram, klopt survey? |
Tolga | 31 augustus regeling, kloppen descriptions?, alle single UC diagrams weg, terminologie, versie nummer, pre-postconditions, klopt integrated diagram, klopt survey? |
Orhan | ORM |
Tolga | ORM |
Mark | ORM, integrated USE Case Diagram |
Geert Smelt 30 nov 2009 21:59 (UTC):
Waar spreken we overigens af morgen om half 1? Ik heb namelijk van half 11 tot half 1 een tentamen. Ik neem aan het studielandschap, maar als het ergens anders is hoor ik het vanzelf wel.
Orhan Özdemir 30 nov 2009 21:12 (UTC)
Goed bezig Geertjee....!!
Geert Smelt 30 nov 2009 18:43 (UTC):
Ik heb eventjes de gemaakte afspraken uit de mail hier neergezet, waar je ze gemakkelijker kunt vinden dan in je mailbox.
Wie | Wat |
---|---|
Luc | Business Rules Catalogue bijwerken |
Orhan | Non functionals aanpassen (verder beschrijven) |
Tolga | Profiel student bijwerken |
Orhan | Values aanpassen |
Tolga | Introductie aanpassen |
Mark | Problem statement aanpassen |
Tolga | Stakeholder analysis (tabel bijwerken namen aanpassen) |
Wie | Wat |
---|---|
Luc | Examenaanvraag/Invoer curriculum |
Geert | Studievoortgang/goedkeuring examen |
Mark | Behandeling vrijstelling |
Tolga | Afspraak maken/profiel student |
Orhan | Behandeling vakkenpakket |
Orhan/Luc | Invoer testimonium |
Mark Spreeuwenberg 25 nov 2009 19:37 (UTC)
Het maakt niet zo heel veel uit welke namen je gebruikt bij de scenario's. Ik heb Peter als student en Hanno als docent.
Volgens mij kun je wijzigingen ook terugdraaien ja, moet je even bij de pagina geschiedenis kijken.
Luc 25 nov 2009 12:19 (UTC)
Een aantal dingen: - Bij scenario's dient er allemaal dezelfde naam te worden gebruikt op type niveau. Ik stel voor om Jan voor student te gebruiken en Vera voor Onderwijsbureau? Does this make sense? Daarnaast is het volgens mij niet de bedoeling dat alles opgesomd onder elkaar komt te staan; het is bcoe in de use case.
O, ja kan ik op de een of andere manier wijzigingen terugdraaien. Geert heeft zitten rommelen in de BR catalog waardoor Regels van het OER van informatica en informatiekunde door elkaar zijn geraakt. Nu weet ik niet meer wat bij wat hoort.
Tolga Gök 18 nov 2009 12:19 (UTC)
Wie | Wat |
---|---|
Orhan | Non-functional requirements |
Luc | Scenario's eigen use cases en de business rules |
Geert | Eigen uses case aanpassen |
Mark | Use cases aanpassen |
Tolga | Terminologie uitbreiden |
Luc Vandewall 18 nov 2009 8:29 (UTC):
- In de Integrated Use Case Diagram staan fouten : de lijn van student naar Curriculum invoer, de lijn van student naar invoer cijfers ??
- In de template hoort ook nog de rij: Actor
- Moeten er ook Technical Requirements bij?
Tolga Gök 13 nov 2009 17:52 (UTC):
Afspraak met Niels is do 19-11-09 om 13.45-14.15
Mark Spreeuwenberg 12 nov 2009 12:56 (UTC):
Wie | Wat |
---|---|
Luc | Examenaanvraag, invoer regels |
Mark | Invoer cijfers, bekijken studievoortgang |
Geert | Goedkeuring examen, aanvraag vrijstelling |
Tolga | Afspraak maken, profiel student |
Orhan | Aanvraag keuzevak, Invoer testimonium |
De use-cases moeten gemaakt worden voor de bijeenkomst van woensdag 18-11-09 om 11:00, volgens het template in het boek.
Facade Iteration
Mark Spreeuwenberg 5 nov 2009 15:11 (UTC):
Ik heb ook de tekst bij mission en vision een beetje aangepast.
Mark Spreeuwenberg 5 nov 2009 11:42 (UTC):
Ik heb de plaatjes van de use cases vervangen.
Verder moeten we ook alvast een begin maken met de non-functional requirements, business rules en terminological definitions.
Tolga Gök 3 nov 2009 20:38 (UTC):
Use case ziet er wel goed uit. Her en der moet er wel gelet worden op de grammatica gebruik. Kijk of je nog iets kan vinden en pas het eventueel aan.
Orhan Özdemir 3 nov 2009 18:47 (UTC):
Ziet er goed uit hoor!.. Bravo! :)
Mark Spreeuwenberg 3 nov 2009 16:17 (UTC):
Zijn de use cases nou goedgekeurd of moet ik nog wachten met het maken van de nieuwe plaatjes? Wat mij betreft zijn ze goed zo.
Geert Smelt 3 nov 2009 15:58 (UTC):
Ik vind de use cases er goed uitzien. Mark zal er waarschijnlijk nog andere plaatjes van maken, maar verder is het wat mij betreft in orde.