Tutoren/2009-10
Beste tutoren, Je kunt het beste deze pagina opnemen in je volglijst (met de knop volgen) en in je Speciaal:voorkeuren aangeven dat per e-mail geïnformeerd wilt worden als iets op je volglijst wijzigt. H.W. |
ideeën
structurele vragen (Engelbert)
Om de tutorgesprekken structuur te geven was het mijn bedoeling om de gesprekken te beginnen met het schriftelijk laten invullen van een telkens terugkerende vragenlijst. De antwoorden zijn dan te gebruiken als leidraad bij het gesprek zelf. Ik heb gekozen voor een schriftelijke variant omdat mij dat meteen een archief oplevert zonder zelf continu aantekeningen te hoeven maken. De vragen hebben steeds betrekking op de periode sinds het vorige tutorgesprek. De vragen kunnen per bijeenkomst aangepast worden. Momenteel is dit de lijst die ik gebruik:
- Wat vond je leuk de afgelopen periode?
- Wat vond je vervelend de afgelopen periode?
- Wat vond je moeilijk de afgelopen periode?
- Heb je cijfers gekregen? Zo ja, welke?
- Hoeveel uur heb je gemiddeld per week aan je studie besteed?
- Waren er speciale omstandigheden waardoor alles anders liep dan gepland?
- Met welke studenten heb je samengewerkt?
- Ben je tevreden over die samenwerking?
Aanvullingen zijn natuurlijk welkom.
agenda
- 2009-09-14
- Eerste bijeenkomst tutor-studenten.
- Een paar mensen waren per ongeluk verkeerd ingedeeld. Dit is nu verholpen.
- 2009-09-13 stand van zaken
- De brief van de directeur staat nu ook op deze site: Tutoren/voor docenten
- De groepjes zijn ingedeeld, staan op deze pagina's, en alle betrokkenen zijn per e-mail geïnformeerd. (Eén student was per ongeluk bij een verkeerde opleiding ingedeeld. Dit is nu verholpen.)
- Als onderdeel van III hebben we gevraagd waarom men voor een studie in Nijmegen gekozen heeft. De antwoorden vind je op de pagina met je groepje.
- Op dit moment, tot a.s. woensdag, werken de mensen in het geniep aan hun III-pagina's en met name de cursusevaluatie. Na woensdag kun je hun pagina's bekijken.
- De in het kader van III geschreven essays vind je hier. Deze zijn nog niet beoordeeld, en de studenten hebben nog niet besloten of ze deze als proeve van bekwaamheid aan hun portfolio willen toevoegen.
- Er zijn help-teksten voor portfolio en dossier.
- Tutoren hebben een lijst met e-mail-adressen ontvangen.