Research and Development 1/^Archief/2008-2009/Solver/LogboekVervolg
Uit Werkplaats
< Research and Development 1 | ^Archief | 2008-2009 | Solver
Versie door Freek Verbeek (overleg | bijdragen) op 1 feb 2010 om 10:32 (Research and Development 1/Projecten/Solver/LogboekVervolg hernoemd naar Research and Development 1/^Archief/2008-2009/Solver/LogboekVervolg)
datum | duur | wie | wat | gemaakte afspraken/ uitgevoerde activiteiten |
---|---|---|---|---|
31-3 | 1 uur | Iedereen | Bijeenkomst, wat gaat we voor het grote onderzoek doen? | We gaan een "perfecte" bots specificeren |
1-4 | 2 uur | Iedereen | Bijeenkomst | Onderzoeksplan gemaakt |
3-4 | 20 minuten | Iedereen | Gesprek met Sjaak en Erik | Onderzoeksplan afgekeurd |
6-4 | 1 uur 30 minuten | Iedereen | Verbeteren onderzoek(splan) | Komen er niet uit, kunnen we ons pilot wel verder zetten? |
7-5 | - | Iedereen | - | Besloten pilot niet verder te zetten |
12-5 - 17-5 | 2 uur | Iedereen | Nadenken over nieuw onderzoek | Gaan een patience solver maken |
18-5 | 20 minuten | Bas & Beau | Gesprek met Erik over vervolgonderzoek | patience solver niet voldoende, onderzoek niet geschikt. Nu gaan we ons richten op het verschil in oplossen van een simpel spelletje tussen mensen en computers. |
3-6 | 1 uur 30min | Iedereen | Brainstormen | Bestaande mastermind solver algoritme implementeren en te laten zeggen wat hij precies doet, en afspraken gemaakt over de menselijke proeven. |
5-6 | 3 uur | Rick | Programmeren | Basis programma mastermind maken, genereert een (te kraken) code of gebruiker kan deze zelf invullen, gebruiker kan vervolgens code proberen te kraken, programma geeft score weer. |
7-6 | 1 uur | Rick | Research | Oplos algoritmes zoeken voor mastermind, met weinig succes, niet veel over te vinden. |
8/9-6 | 3 uur | Rick | Programmeren | Verder gewerkt aan programma en oplos algoritme proberen te implementeren. |
10-6 | 1 uur | Bas & Beau | Testmethodes bedacht | We hebben bedacht dat we de testjes gaan filmen en dat we de acties van de proefpersonen in een schema weergeven. |
10-6 | 2 uur | Bas & Beau | Mensen getest | We hebben vijf proefpersonen een aantal potjes mastermind laten spelen en dit vastgelegd voor latere analyse. |
11-6 | 30min | Iedereen | Overleg | Stand van zaken doorgenomen |
14-6 | 2 uur | Rick | Programmeren | Oplos algoritme iets aangepast. |
16-6 | 2 uur 30 min | Rick | Programmeren | Programma afgewerkt, algoritme werkt. |
20-6 | 2 uur | Bas | . | Bas heeft thuis nog 2 andere proefpersonen getest. |
?-6 | 10 min | Iedereen | Gesprek met Sjaak & Erik | Besloten dat we niet voor de eerste kans gaan maar voor herkansing. |
?-6 | 30 min | Iedereen | Overleg | Afgesproken hoe en wat voor de herkansing. |
15-8 | 30 min | Iedereen | Bijeenkomst | Hoe staan we ervoor? Taken verdeeld. |
15-8 | 1 uur 30 min | Rick | . | Laatste aanpassingen bot, voorbeeld gemaakt. |
23-8 | 1 uur 30 min | Beau | . | Formaliseren van de filmpjes. |
23-8 | 1 uur 30 min | Rick | . | De combinaties van de filmpjes in de bot gevoerd, geformaliseert en opvallende dingen genoteerd. |
23-8 | 2 uur | Bas & Beau | . | De resultaten van de bot en de mens vergeleken, conclusies getrokken en gemiddelden uitgerekend. |
24-8 | 2 uur | Bas & Beau | . | Op de universiteit begonnen aan het eindverslag. |
24-8 | 3 uur | Iedereen | . | Op de universiteit verder gewerkt aan verslag. |
25-8 | 2 uur 30min | Iedereen | . | Presentatie maken en voorbereiden (+ presenteren). |
27-8 | 1 uur | Iedereen | Referee-rapport maken | Referee-rapport voor groep 2 gemaakt. |
30-8 | 2 uur | Iedereen | Feedback verwerken | Verslag en readme van bot aangepast. |
31-8 | 1 uur | Iedereen | . | Het onderzoeksverslag afgemaakt en geperfectioneerd. |
31-8 | 4 uur | Rick | LaTeX | Het onderzoeksverslag in LaTeX gezet. |