Introductie Informatica en Informatiekunde/Evaluatie
Uit Werkplaats
< Introductie Informatica en Informatiekunde
Versie door Hanno Wupper (overleg | bijdragen) op 29 sep 2009 om 09:13 (Introductie Informatica en Informatiekunde/tentaminering/Evaluatie hernoemd naar Introductie Informatica en Informatiekunde/Evaluatie: het met tentaminering niets te maken)
Twee soorten evaluatie
- Productevaluatie
- Zijn de leerdoelen bereikt? De productevaluatie doen we o.a. via de studietaken en de eindopdracht.
- Procesevaluatie
- Hoe is het onderwijs verlopen? Voor de procesevaluatie leveren de studenten input: op de eindbespreking (de laatste vrijdag) en met een zelfgeschreven evaluatie. Mogelijke aandachtspunten:
- keuze van onderwerpen, indeling
interessant? samenhang, afwisseling? nuttig? rol? doel? herkenbaar? - onderwijsvorm
college, discussie, demonstratie, technodrama, practicum, nabespreking - begeleiding
docenten, wijze van onderwijs geven, feedback, interactie, samenwerking... (boodschap van de intreedag?) - organisatie
zaal, tijdsindeling, informatie, communicatie
Evaluatie door studenten
Schrijf een eigen procesevaluatie. Vat het bovenstaande lijstje niet op als invulformulier of verplichte hoofdstukindeling, maar als suggesties voor de punten waaraan je zou kunnen denken. Als je een ander aspect belangrijk vindt, vermeld dat dan gerust. Eén pagina A4 is doorgaans ruim voldoende om je feed-back op papier te zetten.
Denk bij het opstellen aan de volgende punten:
- je algemene indruk,
- goede punten,
- punten die verbeterd kunnen worden.
Maak er je eigen, persoonlijke verhaal van. We zijn erg benieuwd naar jullie ervaringen. Jullie feed-back helpt ons het onderwijs te verbeteren!
De evaluatie zet je op Special:Mypage/2017-18/III. Daartoe moet je, indien nog niet geschied, allereerst deze code{{III/cursuspagina2009}}op deze pagina plakken. Na opslaan kun je dan de pagina bewerken met bewerk met formulier.
- Anoniemiteit?
- Je evaluatie staat op naam en is openbaar. De docenten verklaren bij allen wat hen heilig is dat ze je lof en je kritiek niet meewegen bij het bepalen van je cijfer voor deze cursus. We krijgen ieder jaar waardevolle kritiek en zijn natuurlijk ook blij over positieve opmerkingen. Bij de academische cultuur hoort het geven van kritiek en het kunnen omgaan ermee. Je cijfer echter wordt bepaald op basis van je inhoudelijke prestaties.