Research and Development 1/2010-11/aankondigingen

Uit Werkplaats
< Research and Development 1‎ | 2010-11
Versie door Erik Barendsen (overleg | bijdragen) op 24 mei 2011 om 15:05
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Ga naar: navigatie, zoeken
Bagjoke.jpg

Research and Development 1

Patrick van Bommel
Sjaak Smetsers


 © comments



24 mei 2011 De komende week staan de tussenpresentaties op het programma.

Je laat op een aansprekende manier zien wat je groep bereikt heeft. Enkele suggesties:

  • een overtuigende demo van een prototype,
  • een doordachte mockup,
  • een elegante oplossing voor een lastig probleem.

Zorg ervoor dat het publiek vertrouwen krijgt in een succesvolle voltooiing van het project.

Zet de voorbereiding van jullie presentatie in de werkplaats. Die voorbereiding bestaat uit de volgende onderdelen (zie de sheets van het college over presentatievaardigheden):

  • doel (in termen van publiekseisen geformuleerd)
  • inventarisatie inhoud (aan de hand van kernuitspraken, begrippen/items)
  • verhaal (in de vorm van een script -- volgens de gekozen scriptstijl: variërend van een puntsgewijze leidraad voor de spreker tot een uitgeschreven verhaal)
  • de presentatie zelf

De voorbereiding wordt meegenomen in de beoordeling.

Er staan intekenlijsten gereed.

10 mei 2011 Omdat beide docenten komende week afwezig zullen zijn, passen we de weekplanning enigszins aan. De tussenpresentaties vinden één week later plaats. We nemen aan dat jullie hier geen bezwaar tegen hebben.

Volgende week zijn er in het kader van R&D1 geen ingeroosterde activiteiten. We zullen het weekschema aanpassen.

9 mei 2011 Om iedereen in de gelegenheid te stellen om de R&D-werkzaamheden en de Thalia-lustrumactiviteiten goed op elkaar af te stemmen, organiseren we de werkbesprekingen van deze week als een spreekuur met vrije inschrijving, net zoals we voor een eerdere werkbespreking hebben gedaan. Zie de inschrijftabel in de werkplaats. Mochten alle tijdslots al ingetekend zijn, sluit dan aan bij collega's en voeg je groep toe aan het betreffende slot.

Deze week verwachten we de beoordeling van jullie tussenproducten af te ronden.

24 maart 2011

1. FORMATS

Voor de op te leveren documenten zijn formats beschikbaar: zie onder 'richtlijnen' in de Werkplaats.

2. SMARTPHONE VOOR DEMONSTRATIEDOELEINDEN

Patrick stelt welwillend zijn Android-smartphone beschikbaar voor demonstraties. Dit toestel is door Patrick aangepast en daardoor heel geschikt voor real-time weergeven van het scherm op een beamer. Als jullie van dit aanbod gebruik willen maken, neem dan ruim tevoren contact op met Patrick.

3. WERKBESPREKINGEN IN PROJECTWEEK 8

De komende week kun je jezelf aanmelden voor een bespreking. Dit is facultatief en dus eigenlijk een spreekuur met voorintekening. Zie de tabellen in de werkplaats.

4 maa 2011

Over twee weken presenteren jullie de resultaten van de Pilot. De producten die van jullie worden verwacht staan beschreven in de slides van de aftrapbijeenkomst.

  • Presentaties. Deze vinden plaats op dinsdag 15 maart, 15:30-17:30 in LIN 4en op woensdag 16 maart, 10:30-12:30 in in LIN 5. Iedereen wordt bij beide sessies verwacht! Op de pagina ‘presentaties pilot’ kun je je hiervoor inschrijven.
  • Producten.
* Memo’s. Het blijkt dat de meeste projectgroepen wat projectmemo’s betreft behoorlijk achterlopen. Aangezien deze ook meetellen bij de beoordeling is het zaak deze achterstand snel bij te werken, in ieder geval voor het verstrijken van de deadline.
* Projectplan. Op de overzichtsslide is aangegeven dat de requirements (functionele specificatie, use-cases) deel uitmaken van je projectplan. Echter, we vermoeden dat een aantal projectgroepen onvoldoende ver gevorderd is om deze requirements zinvol uit te werken. Om die reden mag je je beperken tot het Project Initiation Document (PID, zie slides gastcollege Renske Weeda). De productbeschrijvingen (requirements en ontwerp) lever je 3 weken later in. Wel dient je PID een voldoende gedetailleerd faseplan te bevatten zodat duidelijk is wat je in de eerste periode van het R&D-project gaat doen. Opmerking: de fasen die in de weekplanning worden genoemd hoeven niet overeen te komen met de fase-indeling in je PID. Deze laatste wordt immers bepaald door de wijze waarop je zelf het project hebt opgedeeld.
  • Deadline. Voor alle producten (behalve de presentatie natuurlijk) is de deadline vrijdag 18 maart, 23:59 uur.
28 feb 2011 Er is een forum pagina aangemaakt op de volgende [site]http://rd.forum2go.nl/ hier kan gebruik van gemaakt worden om samen tot een oplossing te komen
21 feb 2011 De indeling voor de tweede werkbespreking is beschikbaar (via weekschema en kalender).
10 feb 2011 De collegeplanning voor komende week is aangevuld. Op dinsdag zal Patrick Uiterwijk zijn kennis en ervaring over Android-programmeren met ons delen. Op woensdag is er een college over R&D. Zie het weekschema en/of de kalender.
8 feb 2011 De indeling van de eerste werkbesprekingen staat op Research and Development 1/2010-11/werkbesprekingen/Werkbespreking_1. Deze pagina is ook toegankelijk via het weekoverzicht en de kalender.
5 feb 2011 Deelnemers en projectgroepen kunnen zich nu registreren in de werkplaats en hun eerste memo toevoegen. Dat doe je als volgt.
  1. Schrijf je in voor de cursus Research and Development 1. Zie de instructies op Research and Development 1/Cursusinformatie/inschrijving
  2. Maak een projectpagina voor je groep. De instructies vind je op Research and Development 1/2010-11/project. Hopelijk komen jullie met originelere groepsnamen dan de docenten!
  3. Maak de eerste memo (week 01) over de eerste activiteiten. De instructies staan op dezelfde pagina: Research and Development 1/2010-11/project. Let op het invoeren van de goede URL. We willen deze handelingen binnenkort nog wat stroomlijnen.

Zet de eerste memo uiterlijk maandag 7 februari 23:59 in de werkplaats.

Het weekoverzicht vind je op Research and Development 1/2010-11/weekoverzicht. We zullen een bericht versturen zodra de indeling van de werkbesprekingen van komende week online staat.

1 feb 2011 Welkom bij R&D1!