Research and Development 1/2010-11/project/Minerva/memos/10

Uit Werkplaats
< Research and Development 1‎ | 2010-11‎ | project‎ | Minerva‎ | memos
Versie door Fenno Vermeij (overleg | bijdragen) op 26 apr 2011 om 12:21 (Nieuwe pagina aangemaakt met '{{RD1/memo |auteur=Fenno Vermeij Robin Smit Jan Schmidt |activiteiten en resultaten= We zijn druk geweest met de tentamens en met in de zon zitten, dus helaas is he…')
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Ga naar: navigatie, zoeken
Bagjoke.jpg

Research and Development 1

Patrick van Bommel
Sjaak Smetsers


 © comments



Auteur: Fenno Vermeij Robin Smit Jan Schmidt

26 april 2011 11:21:26



Activiteiten en resultaten

We zijn druk geweest met de tentamens en met in de zon zitten, dus helaas is het project, er in vergelijking met andere weken, er de laatste tijd flink ingeschoten. We hebben echter wel werk verzet, maar minder dan we eerlijk gezegd zouden willen.

Allereerst hebben we besloten aan de kaart te werken, om verschillende redenen. 1-het is de 'hub' voor ons spel, dus van daaruit makkelijk om andere activiteiten uit te werken. 2-het is een risicovol deel van ons spel, omdat de besturing op veel verschillende manieren kan (de kaart schuiven/flingen/pijltjestoetsen?)

Tot nu toe is de layout gelukt, maar de besturing nog niet echt.

In onze planning hebben we aangegeven met de server/inloggen/registren te maken. Dit is zeker volgens plan gegaan, we hebben onze server al opgezet, en het is al mogelijk om jezelf te registreren/inschrijven voor server. het is nog niet mogelijk private servers te maken, of zelf public servers te maken, of password recovery te doen o.i.d, maar we vonden het een beetje raar om nu al met deze opties te beginnen als het spel nog niet eens op weg is.

We zijn ook bezig geweest met heel wat ontwerp, met name interfaces/etc. We hebben dus al een goed idee hoe het spel eruit komt te zien, en hoe het op een globaal niveau zal gaan. Alle onderdelen van de kaart zijn gespecificeerd, (in totaal 5, namelijk dorp, gras, environment, barakken en paviljoen)), en de attributen van deze onderdelen (zoals leger / aantal dorpelingen, etc) We kunnen dus ook al een soort imitatie van ons spel doen, zonder android, omdat de onderliggende werking eigenlijk al deels af is, uitgezonderd van de android implementatie.

Nog te doen: -De kaart afmaken/kijken of hij aan onze verwachtingen voldoet -Methodes maken voor onze klassen (zoals aanvallen met legers, nog niet alles) -Eerste implementatie in android (zonder afgemaakt design)

Hierna gaan we verder met het spel afmaken/graphics invoegen, en de server uitbreiden, en eventueel het registreren niet meer via internet, maar direct via de applicatie te laten gaan, maar dit zijn allemaal extra functies waar nog over gediscussieerd moet worden.

Resultaten:

Terugblik

Wat ging goed?

We hebben goed werk verricht, en hebben een goed idee wat we de komende tijd moeten doen. Bovendien houden we ons aardig aan onze planning

Wat kan beter?

We lopen helaas niet helemaal op schema, en we hebben de laatste weken niet genoeg gedaan naar ons idee, in verband met tentamens/andere practicums/van het weer genieten

Conclusie

Dit is besloten

Nog te doen in de nabije toekomst/voor tussenpresentatie -De kaart afmaken/kijken of hij aan onze verwachtingen voldoet -Methodes maken voor onze klassen (zoals aanvallen met legers, nog niet alles) -Eerste implementatie in android (zonder afgemaakt design)

Hierna gaan we verder met het spel afmaken/graphics invoegen, en de server uitbreiden, en eventueel het registreren niet meer via internet, maar direct via de applicatie te laten gaan, maar dit zijn allemaal extra functies waar nog over gediscussieerd moet worden.

Planning voor de komende projectweek

week van 27 april: kaart afmaken/verdere afspraken maken over hoe en wat week van 4 mei (herkansingsweek); de bovenstaande punten

Vragen voor de werkbespreking

Bijlagen

{{{Bijlagen}}}