Research and Development 1/^Archief/2008-2009/Genetic algorithms/Brainstorm
Uit Werkplaats
< Research and Development 1 | ^Archief | 2008-2009 | Genetic algorithms
Versie door Freek Verbeek (overleg | bijdragen) op 1 feb 2010 om 10:35 (Research and Development 1/Projecten/Genetic algorithms/Brainstorm hernoemd naar Research and Development 1/^Archief/2008-2009/Genetic algorithms/Brainstorm)
Brainstorm
Ideeën voor volgende versie GA.
-Minder random gebruiken om te voorkomen dat random beter werkt dan het algoritme.
-Mogelijk iets anders bewerken dan een rooster.
-Niet alleen mutatie van een klein onderdeel doen maar ook cross-over gebruiken om in een stap meer vooruitgang (of achteruitgang) te boeken.
pseudo code schijven voor :alles...42
- Schrijven nieuwe structs, geen pointers, normale strings,liefst klasse :D
- een rooster heeft
- een array van weekroosters
- een weekrooster heeft
- een string klasnaam
- een array van 5 (dagen) bij 8 (uren per dag) van uren
- een uur heeft
- een int lokaalnummer
- een string docentnaam
- een rooster heeft
- Schrijven betere fitness functie
- todo
- Schrijven basale crossover (hoeft geen geldig rooster uit te spugen)
- todo
- roosterfixfunctie (om crossover te verbeteren)
- todo
- lijst met beperkingen: docenten kunnen op bepaalde dagen geen les geven enzovoort,enzovoort
- todo