Research and Development 1/^Archief/2008-2009/AI in FPS games/onderzoeksplan
Uit Werkplaats
< Research and Development 1 | ^Archief | 2008-2009 | AI in FPS games
Versie door Freek Verbeek (overleg | bijdragen) op 1 feb 2010 om 10:37 (Research and Development 1/Projecten/AI in FPS games/onderzoeksplan hernoemd naar Research and Development 1/^Archief/2008-2009/AI in FPS games/onderzoeksplan)
Inhoud
Onderzoeksplan
Probleemstelling
- Onderzoeksvraag: ???
Product / Soort antwoord
Mastermind-solver
Verantwoording
Mastermind is een simpel spelletje waarbij je vier kleuren in de goede volgorde moet raden. Je mag een x aantal pogingen doen en elke keer krijg je feedback terug over welke kleuren je goed hebt én op de goede plek zitten, en welke kleuren goed hebt maar niet op de goede plek hebt zitten. Wij vragen ons af of er verschil is tussen hoe een mens dit oplost en hoe een solver-algorithme dit op zou kunnen lossen. Daarvoor gaan we kijken naar testpersonen terwijl zij het spelletje spelen.
Theoretisch Kader
- Algoritme: Er moet een algoritme verzonnen worden dat een mastermind-reeks op kan lossen. We proberen dit algoritme te maken door menselijk gedrag te observeren en analyseren.
Methode
Literatuur
Nog in te vullen