Requirements Engineering/het werk/werkstuk/2013-14/Groep 10/Clientevaluation
Client evaluation
Ons eerste contactmoment met het RE-team was tijdens het interview. In de client context case hadden wij een ruwe sketch gemaakt van het probleem en waren wij eigenlijk benieuwd naar hoe het RE-team ervan vond. Tijdens het interview is veel duidelijk geworden wederzijds. Als bedrijf wisten we wat we konden verwachten en het RE-team had een goede indruk achtergelaten en ons inziens waren ze bekwaam. Uit de vragen die zij stelden, kwam goed naar voeren dat ze voorbereid waren en ondubbelzinnig begrepen wat wij als bedrijf wilden met de app.
Opvallend was dat tijdens het requirements proces, het RE-team tegen geen enkel probleem aanliep. Althans, dit werd niet naar ons gecommuniceerd. Echter, hebben zij de requirements goed uitgewerkt en wij van Taxi Service A2B zijn hiermee erg tevreden.
Tijdens de presentatie werd dit ook duidelijk gemaakt. Het RE-team had een goede presentatie neergezet en er was door ons weinig op aan te merken. Er werd een vraag gesteld, welke het RE-team prima kon beantwoorden.
De ervaring die wij hebben gehad met het werken met use cases is positief geweest. De use cases zijn echt gericht op de stakeholders. Op deze manier heeft elke stakeholder binnen ons bedrijf direct inzicht waar hij of zij mee te maken krijgt als het nieuwe systeem wordt geïmplementeerd.
Als toegevoegde waarde vinden wij dat use cases nog meer gericht moeten zijn op de business en vinden wij dat het RE-team meer onderlegd moet zijn over hoe een bedrijf functioneert op zowel strategisch, tactisch en operationeel niveau. Al met al, zijn wij zeer content.