Requirements Engineering/het werk/werkstuk/2010-11/Groep 01 (Controlegroep)/interviews
Uit Werkplaats
< Requirements Engineering | het werk | werkstuk | 2010-11 | Groep 01 (Controlegroep)
Versie door Patrick Schileffski (overleg | bijdragen) op 25 apr 2011 om 23:26
Inhoud
Vragen voor het derde interview op 12 april
- Zijn er nog ander medewerkers in organisatie of wie oefent de volgende taken uit?
- Kostuums verzenden als ze niet op de dag van het event in de bus worden meegenomen
- Inkopen
- Kantoorartikelen e.d.
- Kostuums / Rekwisieten e.d.
- Repareren
- Kostuums / Rekwisieten e.d.
- Gloeilampje wisselen e.d.
- Zijn er ook ingehuurde krachten (regisseur, hulpje e.d.)?
- Kun je "simpel bedienbaar systeem" preciseer definiëren?
- Welke voorwaarden worden er aan het eindproduct gesteld?
- even opsommen wat we al hebben: tijdwinst, klantenbestand om op te zoeken.
- In het vorige interview werd de vraag gesteld of Close Act wel eens evenementen afzegd (door traagheid, en dergelijke), is daar al een antwoord op? misschien via wanbetaling? Is er een termijn?
- Vragen naar scenario!
- Wat gebeurt er als er een kostuum naar een ander land moet worden gestuurd?
- Voor iedere use case een scenario doorspreken.
Discussie over reislijsten per materiaal unit. Patrick zegt gereserveerd is gereserveerd. Een unit in tokyo komt eerst terug naar Nederland voordat het wordt doorgestuurd wordt naar Sydney. Hoe krijgen we het nieuwe reisschema bij de acteurs? Let op, dit betreft het schema voor het materiaal. De vraag is hoe het bedrijf vandaag de dag omgaat met behoefte aan wijzigingenen in het reisprogramma van materiaal dat zich al in het buitenland bevindt.
Interview 2 (schriftelijk, 21 maart)
- We hadden meegekregen dat Close-act al wel hadden gedacht om het huidige systeem te verbeteren, hoelang lopen de medewerkers al met dat idee?
- heb ik iets over deze eerdere pogingen gezegd in het interview?
- Er gaan inderdaad al een tijdje gedachten over een betere structurering en integratie van de planning. Ik weet niet hoe lang al maar ik heb wel een soort opzetje gekregen dat gemaakt is door iemand waarvan ik weet dat hij al een jaar of 5 niet meer op kantoor werkt. Een van de elementen die uit dat opzetje is overgenomen en nu nog werkt is de speelinfo.
- Ik voeg het stuk bij maar ik betwijfel of je er echt iets aan hebt omdat het stuk gemaakt is op basis van een oude situatie en omdat het gelijk in het ontwerpen van een systeem met schermen duikt zonder dat er gesproken wordt over de requirements. Wel heel scherp dat jullie op de een of andere manier hebben opgepikt dat er al ideeën bestonden.
- Ook hadden we meegekregen dat er voorheen al gekeken is naar vernieuwing van het huidige systeem. We vroegen ons af welke resultaten heeft dit onderzoek opgeleverd en waarom is er uit dit onderzoek niks blijvends uitgekomen?
- Verder bestaan er ook ideeën maar niets wat tot produkten op papier heeft geleid voor zover ik weet.
- Als laatste vraag hebben we nog hoeveel kantoorlocaties er zijn en of er medewerkers van het kantoor ook (gedeeltelijk) thuis werken?
- Op deze vraag is geen antwoord gegeven.
Interview 1 (4 maart)
Interviewvragen
- Wie zijn de belanghebbenden? Spelers, Administratie, Klanten?
- Welke voorwaarden stellen jullie aan het eindproduct?
- Wat is de grootste kostenpost? Vervoer of ? Top 3?
- Wat is ons budget?
- Kun je een procesbeschrijving geven van de huidige situatie?
- Wat zijn de typische knelpunten?
- Wie kan allemaal de opdrachten aannemen
- Hoeveel verschillende petten kan een medewerker op hebben
- Krijgen jullie wel eens klachten
- Is er een verschil in afhandeling van klachten tussen grote en kleine opdrachten
- Hoe lang lopen jullie al rond met het idee dit systeem op de schop te nemen?
- ...En waarom is er nog geen actie ondernomen
- Was er voor het huidige systeem nog een ander systeem?
- Wie bepaald of jullie opdrachten aannemen of niet?
- Hebben jullie al vastgestelde procedures voor veelvoorkomende gebeurtenissen