Onderzoeksmethoden/2012-13/colleges/3. Kwantitatief en kwalitatief

Uit Werkplaats
< Onderzoeksmethoden‎ | 2012-13‎ | colleges
Versie door Erik Barendsen (overleg | bijdragen) op 8 okt 2012 om 08:51 (Nieuwe pagina aangemaakt met '{{contents}} __NOTOC__ ==College== {{course/meeting|2012-10-03}} ==Leerdoelen== * kwantitatieve resp. kwalitatieve aspecten herkennen in onderzoek * methoden aange...')
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Ga naar: navigatie, zoeken
Handschoenen.jpg

Research Methods

Bernadette Smelik
Ebrahim Rahimi
Ilona Wilmont
Erik Barendsen


 © comments




College

meeting 2012-10-03 → agenda


Leerdoelen

  • kwantitatieve resp. kwalitatieve aspecten herkennen in onderzoek
  • methoden aangeven; criteria aangeven en evalueren
  • verschillen tussen kwantitatieve en kwalitatieve technieken aanduiden en gebruiken in afweging voor onderzoeksmethode

Keywords

quantitative: main steps, concepts, indicators, criteria, validity (selection), reliability

qualitative: main steps, concepts, methods, criteria, validity (selection), reliability, triangulation

qualitative vs quantitative (pros and cons)

Materiaal

  • Dia's over kwantitatief onderzoek en operationaliseren.
  • Dia's over kwalitatief onderzoek.
  • Bryman (3rd edition): chapter 6: p. 140-158, 162-163
  • Bryman (3rd edition): chapter 16: p. 366-384, 391-395, 398-399