]> 2022-02-18T16:24:43+01:00 Introductie Informatica en Informatiekunde/deel 1. fenomenen/5. schakelingen en maakbaarheid 0 nl Men kan schakelelementen voor logische voegwoorden (en, of, niet) maken. * Realiseren van elektrische schakelingen * Specificeren; verband met logische uitdrukkingen * CPU als realisatie van een logische uitdrukking * Poorten en logische schakelingen * berekenbaarheid en complexiteit * voor zeer eenvoudige problemen (zoals de wijnvullerij) de bijbehorende logische formule bepalen; * beargumenteren dat men voor elke functie van n Boolse ingangen naar m Boolse uitgangen een machine kan maken die deze realiseert; * een computer bouwen, gegeven voldoende geheugencellen, een klok, voldoende logische poortjes, en heel veel geduld - oftewel, je kunt ** beschrijven hoe een cpu een machineprogramma verwerkt (instructiecyclus, program counter, arithmetiek), ** uitleggen dat een cpu niet meer is dan een machine die cyclisch steeds dezelfde Boolse functie berekent (geheugen+input->geheugen'+output) ** logische formules omzetten naar schakelingen 5. schakelingen en maakbaarheid Hoe kan men een programmeerbare machine maken? 2011-09-06T08:12:56Z 2455810.8423148 Introductie Informatica en Informatiekunde/deel 1. fenomenen/5. schakelingen en maakbaarheid Introductie Informatica en Informatiekunde/Week 1. fenomenen/5. schakelingen en maakbaarheid 0 nl Introductie Informatica en Informatiekunde/Week 1. fenomenen/5. schakelingen en maakbaarheid